  • 1. Data: 2009-02-17 07:49:50
    Temat: wkład kominkowy z płaszczem wodnym ?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Planuję w domu mieć kominek z płaszczem wodnym.
    Instalacja CO będzie realizowana dopiero po tynkach (gdzieś na wiosnę),
    a już teraz chciałbym zakupić i dogrzewać trochę dom.
    Czy można kominek z płaszczem wodnym odpalać bez wody?
    Chciałbym kominek z zamkniętą komorą spalania oraz ze sterowaniem
    dopływu powietrza.
    I jeszcze jedno pytanie: jaki wkład możecie polecić?

    Ariusz

  • 2. Data: 2009-02-17 08:55:14
    Temat: Re: wkład kominkowy z płaszczem wodnym ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ariusz wrote:
> [...]
    > wiosnę), a już teraz chciałbym zakupić i dogrzewać trochę dom.
    > Czy można kominek z płaszczem wodnym odpalać bez wody?

    generalnie nie powinno się bo sie straszny syf zrobi w płaszczu.

  • 3. Data: 2009-02-17 09:04:35
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Czy można kominek z płaszczem wodnym odpalać bez wody?

    Nie będzie chłodzenia i może się stać coś złego.

    Ja bym nie ryzykował.

  • 4. Data: 2009-02-17 12:04:53
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    No cóż. Mój kominek "chodzi bez płaszcza".
    Ale na moją wiedzę to bardzo zły pomysł z używaniem kominka z płaszczem bez
    wody.
    JA mam Arysto zwykły ale ta firma robi kominki z płaszczem. Ma STD
    regulowany dolot pow z zewn. Jest OK.
    Mój kominek ma grube ścianki jest wyłożony płytami szamotowymi któe
    akumulują ciepło.
    W kominkach zpłaszczem raczej chodzi o to aby to ciepło szybko wędrowało na
    zewnątrz aby ogrzać płaszcz.
    Płyty szamotowe są tam najczęściej na dole paleniska.
    Nienapełnione rurki od płaszcza poddane działaniu wysokiej temp mogą zmienic
    swe właściwości i później
    łatwiej ulec uszkodzeniu. Kominek z płaszczem nie kosztuje grosze więc bym
    nie ryzykował.

    Pzdr
    J23

  • 5. Data: 2009-02-17 14:17:05
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    J23 napisał(a):
> [...]
    > swe właściwości i później
    > łatwiej ulec uszkodzeniu. Kominek z płaszczem nie kosztuje grosze więc bym

    Masz rację lepiej poczekać - wstawię na razie jakąś kozę

    Ariusz

  • 6. Data: 2009-02-17 20:12:55
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał

    > Planuję w domu mieć kominek z płaszczem wodnym.

    Pomysl nad tym jeszcze i moze zmien te plany.
    Kominek z plaszczem wodnym jest wynaturzeniem idei zarowno kominka jak i
    kotlowni,
    kumuluje w sobie wady jednego i drugiego i na dodatek znajduje sie w salonie
    a nie w piwnicy.
    Kolega sobie cos takiego sprawil, tragedia!!!
    Ja i kilku moich znajomych uzywamy od lat kominkow (Jotul, Tarnawa) jako
    jedynego zrodla ciepla w domu. Oczywiscie na drewno, bez zadnych plaszczy
    czy rozpropwadzania powietrza rurami. Efekty rewelacyjne.

    --
    Tomasz

  • 7. Data: 2009-02-17 20:55:59
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Ja też mam zwykły kominek, ale się nie zgodzę z tym co napisałeś.
    Wadą jest zależność od elektryczności, ale to ma każdy piec gazowy i nowsze
    piece węglowe.
    Jednak w piecach gdy nie ma prądu nie ma spalania, albo jak w węglowym
    spalanie słabnie (wygasa)
    z uwagi na brak pracy wentylatora.
    W kominku z płaszczem brak pradu bądź awaria sterownika może spowodować
    zagotowanie wody.
    Dlatego ważne aby to była instalacja otwarta z naczyniem wzbiorczym, a nie
    zamknięta z naczyniem przeponowym.
    Jeśli poza kominkiem mamy ogrzewanie np piecem gazowym daje się to połączyć
    stosując wymiennik ciepła.
    Jedyne wady to koszty oraz wady samego kominka - kotłownia w salonie, czyli
    brud.
    Mój kolega używa takiego kominka od kilku lat, awaria spowodowała
    zagotowanie wody. Wszystko nastąpiło w największe mrozy, ale ma alternatywne
    źródło ciepła - piec gazowy, a z założenia to piec gazowy miał byc
    podstawowym źródłem ciepła. Mimo tej awarii (padł zasilacz sterownika) jest
    z tego kominka bardzo zadowolony.

    Pozdrawiam
    J23

  • 8. Data: 2009-02-17 21:57:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz wrote:
> [...]
    > jako jedynego zrodla ciepla w domu. Oczywiscie na drewno, bez zadnych
    > plaszczy czy rozpropwadzania powietrza rurami. Efekty rewelacyjne.

    hmmm grzanie kominkiem w domu to wynaturzenie ideii kominka.

    wy też macie kotłownie w salonie podobnie jak osoby z kominkiem z płaszczem
    wodny.

    imho kominek jest elementem ozdobnym i a funkcja grzewcza jest tylko
    dodatkiem.

    podstawowym źródłem ciepła może być w jakiejś wakacyjnej chacie w górach.

  • 9. Data: 2009-02-17 23:14:42
    Od: "TomiLee" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Kominek z plaszczem wodnym jest wynaturzeniem idei zarowno kominka jak i
    > kotlowni,

    Widzę, że jest strasznie mało pozytywnych opinii nt. kominka.

    Jako teoretyk optymista mam następujący pomysł.

    Obecie posiadam ogrzewanie gazowe (piec Vaillant) + kaloryfery. Planuje
    zakup kominka. W związku z tym, aby nie marnowac energii mam zamiar kupić
    kominek z płaszczem wodnym, podłączyć go pod piec gazowy (gdy kominek
    grzeje, piec się wyłącza), a nawet zamontować boiler w celu gromadzenia
    podgrzanej wody oraz UPS podtrzymujący pompy na wypadek przerwy w dostawie
    energii elektrycznej.

    Pisano tu, że kominek brudzi, ale nie grzeje się nim cały rok, tylko 2-3
    miesiące, poza tym bardziej brudzi instalacja powietrzna niż płaszcz wodny.

    Co praktycy o tym sądzą???

    Pozdrawiam, Tomek

  • 10. Data: 2009-02-18 04:20:47
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał

    > imho kominek jest elementem ozdobnym i a funkcja grzewcza jest tylko
    > dodatkiem.

    No tak, dla ludzi mieszkajacych i wychowanych w blokach tak wlasnie jest.
    Niektorzy mieszkaja jednak blizej natury i maja zupelnie inna hierarhie
    wartosci
    niz zapatrzone w beton stal i szklo mieszczuchy.

    --
    Tomasz