    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: "wstające" panele podłogowe - brak dylatacji
    Date: Wed, 10 Nov 2010 10:34:49 +0100

    Użytkownik <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ibdoe1$nbg$1@inews.gazeta.pl...

    > Od kompleksowego remontu w nowym mieszkaniu minęło 5 miesięcy. W dużym
    > pokoju,
    > podłoga zaczęła pracować i wstała (w jednym miejscu na środku pokoju
    > panele
    > wstały o dobry centymetr). Ktoś ze znajomych poradził mi żebym sprawdził
    > czy
    > jest odpowiednia dylatacja pod listwami. Listwy zerwałem i co się okazało:
    > Panele są ułożone dokładnie na 0 do ściany, nawet do płytek z którymi się
    > łącza w przedpokoju. Domyślam się, że jest to bezpośredni powód wstawania,
> [...]

    Rozebrać, dociąć i ponownie poskładać, co zapewne już nie będzie wyglądać
    tak jak teraz, albo obciąć pilarką tarcvzową lub szlifierką kątową ze
    specjalną tarczą do drewna. Można też próbować ciąć szlifierką kątową zwykłą
    tarczą , ale musisz mieć szlifierkę z regulacją obrotów, a ciąć na bardzo
    małych obrotach.
    Do takich robót warto by było się wyposażyć w coś takiego:
    http://www.mango.pl/hobby/exakt_saw