    From: "SJS" <s...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wszystko o kontaktronach - jakie, ile, gdzie itd..
    Date: Tue, 14 Jun 2011 17:48:48 +0200

    > - przede wszystkim jakie kupić i gdzie? Chcę wpuszczane, ale pewnie są
    > różne..
    Dla ciebie w miejscu gdzie spodziewasz się kiepskich fachowców wystarcza
    kontaktrony zwykłe, czołowe - ni epolecam bocznych nawet małych po prostu
    zawsze ktos kiedyś uszkodzić może a jak może to uszkodzi
    Czyli kontaktrony czołowe na dole ramy bo wtedy mozesz wietrzyc przy
    zachowaniu bezpieczeństwa
    Czy polaryzowane warto? Warto różnica w cenie nie jest odstraszająca to
    na wypadek gdybys garnek ze złotem znalazł i sie pochwalił

    > - kiedy montować? dorwać sie do ram zaraz jak przywiozą, czy można to
    > zrobić na już zamotnowanych oknach?
    Sa firmy sprzedające okna, że można im zlecić - przywioza więc z
    zamontowanymi
    możesz w każdej fazie montowa cale pamietaj ze trzeba schowac przewody

    > - widziałem takie z 4 przewodami i opisem "z linią antysabotażową" - o co
    > chodzi? Wszczynają alarm po przyłożeniu obcego magnesa?

    polaryzowane daja alarm przy próbie pokonania obcym magnesem

    > - dlaczego parametryzowane są ponoć lepsze od zwykłych?
    jw
    > - jaka jest max. odległość robocza pomiędzy kontaktronem a magnesem?
    a to róznie od około 2 do chyba 4 cm a bywa i więcej

    nie słuchaj opowieści w stylu po co ci to jak chcą to i tak okradną
    okradna jak system kiepsko zamontowany lub interewencji w czasie nie będzie
    a przyjadą ci ze średniej półki fachowcy
    fałszywe alarmy sa wtedy gdy kiepski fachowiec montował
    albo oszczędzał na czujkach a różnica w cenie 20 zł i masz inna jakość
    nie daj się nabrać na czujki klasy C lub S i systemy klasy SA 3 i SA4 są one
    w dziecinne sposoby przełamywane
    dla ciebie system stopnia ochrony 2 wg normy PN EN 50131-1 jest absolutnie
    wystarczający z naddatkiem na przyszłe bogactwo
    SJS