    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wybór rekuperatora
    Date: Thu, 18 Aug 2011 23:59:30 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Witam.

    > Zabieram się za rozprowadzanie kanałów w suficie podwieszanym na parterze i

    > od razu chce podłączyć wszystko "na gotowo"...

    > Nadszedł czas na zakup rekuperatora i znalazłem takie oto urządzenie:

    > http://www.e-rekuperatory.pl/rekuperatory_renovent.h
    tm

    > czy ktoś posiada coś takiego ?

    > co tym urządzeniu sądzicie ?

    > ogolnie mile widziane za i przeciw.

    > Pozdrawiam

    > MarcinW.

    Poradzę Ci coś innego. Podejdz do tego jak do problemu technicznego. Sam
    znajdziesz zadowalające Cie rozwiązanie. W linku Krotność.... Marek Dyjor podał
    linka do tekstu opartego na ustawie. Ustawa określa minimalne ilości powietrza
    jakie trzeba przepuścić przez budynek. To jeszcze nie komfort ale już nie będzie
    zaduchu, pleśni, wilgoci zgnilizny itp. Dla pełnego komfortu na pewno trzeba
    sporo więcej. Ale jak by dołożyć do tego co Ci wyjdzie ze 30% to wilk będzie
    syty i owca cała. Jak sobie to policzysz to wtedy szukaj rekuperatora. Ja bym
    szukał takiego co wymaganą wydajność zapewni przy najniższych obrotach
    wentylatora. Wtedy jest najcichszy. Producenci oprócz bełkotu zachęcającego do
    kupna podają czasami i inne ważne informacje. Dla Ciebie ważny jest pobór prądu
    bo stanowi koszt. Na linku który dałeś jest to na wykresach. Cirka jebałt
    wychodzą ze dwa waty na metr kwadratowy powierzchni wentylowanej. Jak będziesz
    wiedział ile powietrza wyrzucasz to możesz policzyć ile kosztuje Cie ogrzanie
    wyrzucanego powietrza. I czy warto Ci odzyskiwać przy okazji wentylacji ciepło.