  • 1. Data: 2011-08-15 06:28:12
    Temat: wybór rekuperatora
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    Zabieram się za rozprowadzanie kanałów w suficie podwieszanym na parterze i
    od razu chce podłączyć wszystko "na gotowo"...

    Nadszedł czas na zakup rekuperatora i znalazłem takie oto urządzenie:
    http://www.e-rekuperatory.pl/rekuperatory_renovent.h
    tm

    czy ktoś posiada coś takiego ?
    co tym urządzeniu sądzicie ?

    ogolnie mile widziane za i przeciw.

    Pozdrawiam
    MarcinW.

  • 2. Data: 2011-08-15 19:23:28
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-15 08:28, Marcin Wajnert wrote:
> [...]
    > od razu chce podłączyć wszystko "na gotowo"...
    >
    > Nadszedł czas na zakup rekuperatora i znalazłem takie oto urządzenie:

    Na oczy nie widziałem rekuperatora. Jednak jestem w identycznej
    sytuacji. Ten Brink nie ma nagrzewnicy wstępnej a w wersji bez GWC może
    się przydać. Stąd odpadł, mimo bardzo wielu pochlebych opinii na forum
    muratora. Nawiasem mówiąc dosyć dobrze tam mówią o reku JanGaz.

    Wracając do Brinka... na dniach wyszedł nowy model Brink Excellent:
    http://allegro.pl/renovent-hr-400-brink-excellent-no
    wosc-i1754923948.html

    Ma nagrzewnicę, ponadto chwalą się, że mniej prądożerny i cichszy niż
    poprzednik. No i ma też sterownik z programatorem pracy

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2011-08-15 19:35:38
    Od: quent <x...@x...com>

    Dodam jeszcze, że ten JanGaz co go tak polecają na forum muratora ma
    aluminiowy wymiennik. Brink ma z tworzywa.
    Nie wiem w sumie czy to bardzo źle.

  • 4. Data: 2011-08-15 20:35:37
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Na oczy nie widziałem rekuperatora. Jednak jestem w identycznej sytuacji.
    > Ten Brink nie ma nagrzewnicy wstępnej a w wersji bez GWC może się przydać.

    Akurat mam GWC takze pasuje - ale dzieki - nie drazylem do tej pory tak
    szczegolowo tego tematu ;)

> [...]
    >
    > Ma nagrzewnicę, ponadto chwalą się, że mniej prądożerny i cichszy niż
    > poprzednik. No i ma też sterownik z programatorem pracy

    noi wchodzimy z półkę cenową >7000 ;) a fundusze coraz mniejsze ....

  • 5. Data: 2011-08-15 20:53:54
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > od razu chce podłączyć wszystko "na gotowo"...

    > Nadszedł czas na zakup rekuperatora i znalazłem takie oto urządzenie:

    Jeśli budujesz dom super energooszczędny graniczący z pasywnym to założenie
    rekuperatora ma sens. Przy tradycyjnym, takim jakie się teraz buduje nie ma
    żadnych powodów z wyjątkiem szpanowania żeby rekuperator zakładać. Średni odzysk
    jest na poziomie porównywalnym z ciepłem jakie da zwykła żarówka setka.

  • 6. Data: 2011-08-15 21:03:55
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-15 22:53, kogutek wrote:
> [...]
    > jest na poziomie porównywalnym z ciepłem jakie da zwykła żarówka setka.

    Można też założyć reku dla skutecznej wentylacji.
    Ja właśnie z tego powodu.

  • 7. Data: 2011-08-15 21:10:42
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Można też założyć reku dla skutecznej wentylacji.
    > Ja właśnie z tego powodu.

    Wspomne tylko, bo to nie na temat, ale skutecznosci to Ci raczej nie
    zwiekszy.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2011-08-15 21:27:34
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-15 23:10, Maniek4 wrote:
    > Wspomne tylko, bo to nie na temat, ale skutecznosci to Ci raczej nie
    > zwiekszy.

    Nie robię w ciemno. Wiem jaki efekt uzyskam i bardzo mi to odpowiada.

  • 9. Data: 2011-08-15 21:29:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie robię w ciemno. Wiem jaki efekt uzyskam i bardzo mi to odpowiada.

    No OK, ciekawym tylko w jaki sposob zwiekszy to skutecznosc?

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2011-08-15 21:35:04
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-15 23:29, Maniek4 wrote:
    > No OK, ciekawym tylko w jaki sposob zwiekszy to skutecznosc?

    Magia. Ważne, że działa dokładnie jak chcę i kiedy chcę.