  • Data: 2012-09-17 18:47:11
    Temat: Re: wyciszenie starego sufitu / podłogi
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:50574da1$0$26699$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > dziękuję wszystkim za rady. Raczej pogodzę się z tym co mam, ewentualnie
    > uszczelnie szpary. Pomysł mam jeszcze jeden. czy dałoby się na te deski
    > podłogowe które mam, położyć warstwę... styropianu, maty głuszącej
    > czegokolwiek, a na to panele podłogowe? tak aby poziom podłogi nie
    > podniósł się wyżej niż cal, a jednak jakaś izolacja była?
    > Boję się jednak, że ów materiał izolacyjny, zostanie zgnieciony,sprasowany
    > i guzik z tego będzie.

    Możesz dać pianomat. On wprawdzie przede wszystki wygłusza odgłos stukania
    butów/zabawek/etc. o panele, ale dźwięki z niższej kondygnacji też powinien
    wytłumić.

    > PS podłoga jest pofałdowana, ale w pokoju niema niczego ciężkiego. szafa,
    > meblościanka, biurko łóżko. Kiedyś podobno był piec kaflowy w ramie z
    > kątowników, taki nie za duży, ale jest wgłębienie :)

    Jak podłoga jest pofalowano o więcej niż 2mm na metrze to panele będą się
    uginać i szybko zniszczą się ich krawędzie.
    Mechanizm jest taki:
    - panel się ugina -> szczelina się rozszerza -> wpada w nią piasek
    - panel się prostuje -> szczelina się zwęża -> piasek lekko uszkadza krawędź
    - za którymś razem krawędź jest na tyle uszkodzona, że piasek wpada głębiej
    i głębiej ją uszkadza
    gdy krawędź jest uszkodzona wilgoć (np. z mycia podłogi) sprawia, że dolna
    warstwa panela puchnie

    Szczerze powiedziawszy w takiej sytuacji najtańsze rozwiązanie jakie widzę
    to: pianomat, nat to najtańsza wykładzina PCV, na to jakiś dywan lub gruba
    wykładzina dywanowa. Wyjdzie to porównywalnie lub niewiele drożej niż panele
    na tym samym pianomacie, a będzie ciszej i cieplej. Pozostaje tylko kwestia
    estetyki - nie każdy lubi dywany, ale można też znaleźć takie w nowoczesne
    wzory które pasują nawet do minimalistycznych wnętrz rodem z ikei.

    Ps. Jest jeszcze jedna kwestia o której się zapomina, ale IMO równie ważna.
    Jeśli nie możesz pozbyć się źródła dźwięków spraw by szybko się tłumiły. Aby
    pokój sprzyjał tłumieniu dźwięków które już się do niego przedostały
    pomagają regały z książkami, grube i ciężkie zasłony, dywany itp. Wiem to z
    autopsji w pustym pokoju dźwięki sąsiadów są zancznie bardzie odczuwalne.

    Pozdrawiam
    Ergie