  • Data: 2010-03-08 21:29:39
    Temat: Re: wzgledem czego poziom zero
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Darek pisze:

    > ok, ale dzialki nie masz rownej jak stoł, tu masz
    > 517,3 pare metrow dalej 518 w innym miejscu moze 518,5
    > pod jednym naroznikiem domu 516.
    >
    > Wiec co jest przyjmowane jako poziom gruntu przy wyznaczaniu
    > poziomu zero, ten lewy naroznik 516 czy ten przeciwny prawy naroznik domu
    > 516,5? To mnie interesuje.

    Ja mam działkę pochyłą i poziomem obiektu nad gruntem jest jego
    faktyczna wysokość od rzeczywistego gruntu.
    To znaczy, jeżeli jeden narożnik domu jest usytuowany w najwyższym
    punkcie terenu - u mnie róg garażu - to jego posadzka będzie nad gruntem
    na wysokości 35 cm, bo fundament i chudziak wyszedł w tym punkcie 18 cm
    nad poziomem gruntu. Natomiast na przeciwległym rogu domu - gdzie poziom
    chudziaka wypada wyżej o 34 cm nad chudziakiem w garażu, już poziom
    gruntu jest obniżony o 140 cm od poziomu chudziaka, a o 157 cm od
    poziomu posadzki. Daje to różnicę w terenie między pierwszym rogiem
    budynku, a przeciwległym, 112 cm. I to jest różnica w terenie.

    Dlatego właśnie geodeta ma oznaczyć na działce punkt wysokościowy, żeby
    do niego odnosić wszelkie pomiary przy wznoszeniu kolejnych elementów
    budowli. Wówczas nie zajdzie żadna pomyłka. W terenie bywa różnie - raz
    przejedzie koparko-ładowarka i trochę podsypie, wtedy masz teren nieco
    wyżej w danym punkcie, innym razem deszcz popada i zmyje trochę :-).
    Samym gruntem nie ma co się sugerować i wysokości względem gruntu mają
    wartość jedynie orientacyjną.

    Jedynym pewnym i mierzalnym punktem odniesienia jest reper, który
    geodeta ma na działce umieścić w miejscu, które nie będzie ulegało
    żadnym przemieszczeniom w czasie budowy.

    U mnie jest to wyraźna linia na słupku podtrzymującym wiatę. Przed
    zakończeniem prac nad stanem surowym nie mam zamiaru tej wiaty
    przenosić, a sama też się nie przemieści - stoi tam już od blisko
    dwudziestu lat :-))).

    Dlatego pochyłość działki powinna być też uwzględniona w projekcie i
    wszelkie dodatkowe elementy, jak tarasy, schody itp powinny być
    zaprojektowane przy uwzględnieniu spadku terenu i naniesione na projekt
    :-). W końcu musisz wiedzieć jak wysoko trzeba będzie wypuścić ściany
    fundamentowe, ale nie mierzy się tego ostatecznie jako wysokość nad
    gruntem, tylko w odniesieniu do repera - to on jest miejscem, od którego
    oblicza się wszelkie poziomy na działce.

    pozdr.
    robercik-us