    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Date: Sat, 23 Oct 2010 00:39:58 +0200
    <2...@n...googlegroups.com>

    news:2f5b1fed-0640-452d-8c67-

    >To nie punkt rosy tylko zwyczajna wilgoc z pomieszczen - zaczelo sie
    >od sypialni gdzie jego matka m.in. suszy pranie :-) Robila tak od lat,
    >a problem wyszedl dopiero po "uszczelnieniu" domku.

    A no jak suszy w pomieszczeniu bez wentylacji to w sumie nie mam pytan. :-)

    >A ja sam mieszkalem w bloku w ktorym po ociepleniu jak jeden - w
    >kazdym mieszkaniu lala sie z szyb woda i rosla plesn na parapetach. W
    >*kazdym* z kilkudziesieciu mieszkan, w kilku klatkach. Standardem
    >stalo sie wycinanie gornych uszczelek w oknach, to troche pomagalo.
    >Ba, przeciez to jest nawet normalne przy montazu nowych okien - mnie
    >sie montazysci pytali czy maja powycinac uszczelki, a pani w sklepie
    >dziwnie patrzyla jak pytalem o dodatkowa, trzecia uszczelke :-)

    Okna to mozliwe, ale powiem Ci szcerze, ze u mnie w lazience po kapieli okno
    jakos szczegolnie dlugo zaparowane nie jest, a przeciez nie mam
    mechanicznej.

    >Ale co maja placki styropianowe z wilgocia w srodku wspolnego ?:)

    Podwiewanie izolacji miedzy sciana a ociepleniem.

    > albo dom i tak byl zawilgocony przez cale lata, a moze wszystko razem? A
    > moze podciaga wilgoc z gruntu, a moze nie ma izolacji posadzki
    > przeciwwilgociowej?

    On ma pelne podpiwniczenie, a w piwnicach suchutko :)

    >Łoooo, zatkaj sobie kratke w lazience i idz na 15-to minutowy, bardzo
    >goracy prysznic. U mnie z wylaczonym rekuperatorem para utrzymuje sie
    >kilkanascie minut,

    I to jest problem? Kilkanascie minut? Na oknie czy w ogole?

    > taka ze w lazience ledwo co widac, na wszystkim
    >osadza sie wilgotna para :)

    No ale jak masz wylaczony rekuperator to tak naprawde nie masz wentylacji...

    >To samo jest z gotowaniem, czy chocby

    Prawde mowiac nie wiem co trzeba gotowac, zeby pare zobaczyc w kuchni.
    Zreszta moj okap ma pewnie wieksza wydajnosc jak caly rekuperator.

    >suszeniem. No gdzies te ciuchy trzeba suszyc - jego matka akurat suszy
    >w sypialni i to u niego jest pewnie glownym powodem problemu. Przy
    >wentylacji mechanicznej takiej sytuacji jednak by z pewnoscia nie
    >bylo :)

    Zapewne nie, ale czy sypialnia to jest miejsce do suszenia gaci?? :-)

    Pozdro.. TK