  • Data: 2010-10-23 02:51:19
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:9420bf49-9b2e-4356-91b3-4e474efdbe08@t13g2000yq
    m.googlegroups.com...
    On 22 Paź, 20:05, "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)"
    <r...@p...com.pl> wrote:
> [...]
    m.googlegroups.com...

    > Wszystko oczywiście zależy od temperatur. Po schłodzeniu powietrze z
    > rekuperatora ma wilgotność nawet 100 % - jak ktoś zauważył nadmiar
    > wody wydziela się w wymenniku. Jeżeli będziesz miał w garażu elementy
    > np ścian/ drzwi etc o temperaturze poniżej tej którą ma powietrze z
    > rekuperatora to będzie na nich skraplała się woda (tak jak na zimnych
    > szybach) i grzyb gwarantowany.

    Coś gdzieś słyszałeś, ale chyba nie do końca i chyba mieszasz ludziom w
    głowach.

    Taką sytuację, że ściany są zimniejsze od napływającego powietrza maż
    każdego lata, kiedy otworzysz okno. Leje ci się coś po ścianach?
    A wiosną jak mróz puszcza i otworzysz garaż i wpuścisz cieplejsze powietrze
    do środa to też coś ci się wykrapla?

    W wypadku wyrzutni zużytego powietrza w garażu nic się nie będzie wykraplać
    ani nic się złego nie będzie dziać, ponieważ masz zapewnioną doskonałą
    wentylacje na poziomie średnio około 100m3 na godzinę! Spróbuj wyhodować tam
    grzyba przy wilgotności bezwzględnej niższej niż ta która jest na zewnątrz
    budynku.

    Zresztą dlaczego niby te ściany mają być zimne jeśli jest tam non-stop
    dostarczane ciepłe powietrze?