    From: "tarnus" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Date: Sun, 24 Oct 2010 12:19:16 +0200
    <i9t3dt$u9f$1@news2.ipartners.pl> <i9u2cb$qt4$1@node1.news.atman.pl>
    <i9v7j3$226s$1@news2.ipartners.pl> <i9vd28$5h7$1@node1.news.atman.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i9vd28$5h7$1@node1.news.atman.pl...

    > Tutaj bez karty graficznej z CD wychodzi 140W, bez monitora, CPU 90% :-)
    >
    > http://extreme.outervision.com/PSUEngine

    Jeszcze raz tu zaglądnąłem i już wiem jaki błąd zrobiłeś. Wynik na czerwono
    to zalecana moc minimalna zasilacza a którą zawsze się podaje a szarą
    czcionką to orientacyjne zużycie zestawu a ta wartość to około 90W.

    1. Celeron 1,7 Wilamette z noty katalogowej przy 100% 63,5W

    2. HDD Samsung 300GB z naklejki na nim odczytano 5V/600mA 12V/500mA co daje
    9W

    3. Karta VGA z wbudowanym tunerem ATI All In Wonder 7500
    w wersji do noteboka znalazłem info że pobiera 27W ja mojej daję z racji że
    jest stacjonarna i z tunerem 40W

    4. Płyta P4I45GV plus 2xDDR 256 30W

    5. Monitor Dell 17" według noty producenta 40W

    To są wartości max które poza monitorem nigdy we wszystkich podzespołach
    nie występują jednocześnie podczas pracy komputera.
    Razem przy 100% obciążeniu komputera mamy więc teoretycznie 142,5W ale jak
    wspomniałem takie obciążenie nie jest synchroniczne dla komponentów a i
    wogóle występuje niezmiernie rzadko gdyż nie używam programów do obróbki
    grafiki, video czy gier.
    CDrom jest używany tylko kiedy coś instaluję więc większość czasu spędza w
    trybie standby pobierając ułamek wata na podrzymanie gotowości.
    Podczas normalnej pracy użycie procesora średnio 20-30%.

    Marek