  • Data: 2010-10-24 12:12:25
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ia12kt$5u5$1@news.onet.pl...

    > sle to z wyliczeń teoretyczno-szacunkowych, czy z faktycznego rocznego
    > zużycia opalu?

    Z faktycznego zużycia gazu. Pisałem już wcześniej że u mnie rocznie gazu
    zużywam licznikowo około 1050m3 z czego część tego jest na grzane wody w
    dniach gdy solary niedomagają.
    Powtórzę więc. Kocioł o sprawności 92% z 1m3 gazu uzyskuje około 9kWh
    energii. Dom o powierzchni niecałe150m2 z czego garaż około 19m2 jest bez
    grzejnika. Aktywnie ogrzewane jest więc niecał 130m2.
    1050m3 * 9kWh / 130m = 73m3
    Bez grzania wody wyjdzie gdzieś około 70m3.
    Gdyby zuzycie wyniosło nawet 1200m3 czyli max tyle ile mogę mieć aby nadal
    być w taryfie gazowej W2 wynik wyniósłby około 80kWh.

    Marek