    From: QbaB <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zabezpieczenie przed ciągiem wstecznym z wentylacji
    Date: Tue, 18 Jan 2011 04:13:18 -0800 (PST)

    On 18 Sty, 13:07, "kiki" <k...@k...net> wrote:
    > "s_13" <s...@i...pl> wrote in message

    z.googlegroups.com...

    > My my o tym ju rozmawiali nie raz :-) Chyba nie ma na to lekarstwa :-)
    > Wentylacja mechaniczna jest jedynym lekarstwem. Rozszczelnianie na pot g -
    > szkoda kasy za ciep o. Ca kowiet zatykanie te nie. Jak zaczyna wia to
    > trzeba zamyka anemostat. ale musi by szczelny, a takich nie ma :-)
    > Ja wiem, e jest to problem, z kt rym sam si borykam. mam czasem takie
    > cofki podczas mrozu, e komin wentylacyjny na poddaszu przemarza, e a
    > odchodzi farba :-)

    Ja mam podobny problem a mianowicie zimne powietrze jest nawiewane
    przez okap nad kuchenką.
    Przez to w kuchni, zwłaszcza rano, jest wyrażnie chłodniej.
    Rozszczelnianie okien mało pomaga, dopiero otwarcie, ale wtedy wieje
    przez okno :)
    Efekt jest tym większy im zimniej jest na zewnątrz.
    Przydałaby się jakaś klapa ktora nie dopuszczałaby do wstecznego ciągu
    ale na tyle lekka żeby wentylator okapu na pierwszym biegu mógł ja
    unieść i spełniać swoja funcję, jest takie coś na rynku?

    Pzdr
    QbaB