  • Data: 2010-06-29 09:40:44
    Temat: Re: zabezpieczenie przed licznikiem
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jackare pisze:
    > Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > przy zabezpieczeniu przedlicznikowym 3x160A masz przydział mocy około
    > 100 kW i przewody o przekrojach od 16 do 35 mm.kw - zależy jakie zostały
    > doprowadzone i wg jakich zaleceń projektowych.
    > Musisz zsumować łączną moc urządzeń których używasz i zobaczyć czy
    > zwiększenie poboru o kolejne 24 kW nie przekrodzy przydziału mocy w
    > wysokości 100 kW. Warto też sprawdzic czy tego typu moc jest pobierana
    > jednocześnie, bo może się okazać że około 100 kW jednocześnie pobierasz
> [...]

    Bardzo dziękuję! O to mi właśnie chodziło. Tak jak napisałem na początku
    dyskusji (mój pierwszy post) jestem laikiem w tym temacie i chciałem
    właśnie taką informację uzyskać. Chodziło mi o to czy w ogóle jest sens
    rozpatrywać to, że obecna instalacja może wytrzymać, czy też od razu
    osoba uprawniona powinna zrobić pomiary i ewenetualane przeróbki.
    Chciałem uniknąć sytuacji gdzie przyjdzie Pan elektryk i powie słynne:
    "Oooooo Panie to se ne da! tu trzeba elektrowni atomowej"
    Podchodzę do tego zdroworozsądkowo, bo wiadomo że ten, który będzie
    ewentualnie to robił, też będzie chciał zarobić i sprzedać mi to czego
    niekoniecznie potrzebuję. Dlatego też chodziło mi o ogólne rozeznanie w
    temacie. Faktem jest że przez cały czas cała moc nie jest i nie będzie
    wykorzystywana bo np. ogrzewanie i automatyka ogrzewania nie chodzi w
    lato. Tak samo klima - owszem w lato tak, ale zimą właściwie stoi
    bezużytecznie. Faktem jest jednak to że te dodatkowe 24kW będą chodzić
    na okrągło 247 (24h 7 dni w tygodniu)