  • Data: 2011-03-08 09:53:30
    Temat: Re: zakończenie fundamentów - YTONG
    Od: "Kacper" <e...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:il4tt2$ba5$1@inews.gazeta.pl...
    Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:il4s1r$5on$1@inews.gazeta.pl...
    > 12. Koszty, no i policzcie sami koszt 1W ytong na m2 i tych porotermów
    > maxów
    > itd plus robocizna ociepleniowa plus kleje styropiany, kołki, czas, ludzi,
    > itd.
    > Podsumujcie sobie taki 1m2 muru. Liczyłem, wieeeeele razy, Jeśli
    > pojawia się różnica to jest absolutnie pomijalna.

    a mozesz te wyliczenia przytoczyć? Bo, jak wspominałem, z moich szacunków
    wynikakało ze ytong 36cm kosztuje 109zł/m2 , a silka 18cm+styro18cm jakies
    55zł/m2. Co do jakosci budowania z ytonga nie mam zastrzeżeń, tylko cena
    jest wieksza. Na mojej budowie zaoszczedzilbym 8tys -wiec jest o co walczyć.
    Ale moze niedoszacowałem jakies koszty i rzeczywiscie różnice są jak piszesz
    pomijalne. Daj te wyliczenia.

    > 14. Tak na marginesie, nie lubicie ytonga bo nie macie przekonania?

    zastrzezenia sa tylko do ceny

    > kazdy ma prawo wyboru własnych uczuć i własnie ja nie lubię styropianu,
    > nie
    > lubię termosów.

    tego pojęcia nie rozumiem. Czym sie różni dom ze styropianem od ytonga. Oba
    będa "temosami" jesli sie je dobrze wybuduje. Termos -czyli szczelny, tak?

    b.

    Wyliczeń tu nie mam, poza tym robiłem je już jakiś czas temu. Tak jak
    powiedziałem różnice są - nie wychodzi idealnie to samo - ale dla mnie
    pomijalne.
    Jak znajdę albo podliczę jeszcze raz to napiszę.

    Natomiast jesli chodzi o termos to nie do końca. Ściana ma nie być szczelna,
    ma być ciepła, a to duża różnica

    Kacper