  • Data: 2011-03-08 10:18:36
    Temat: Re: zakończenie fundamentów - YTONG
    Od: "Kacper" <e...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:il4tt2$ba5$1@inews.gazeta.pl...
    Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:il4s1r$5on$1@inews.gazeta.pl...
    > 12. Koszty, no i policzcie sami koszt 1W ytong na m2 i tych porotermów
    > maxów
    > itd plus robocizna ociepleniowa plus kleje styropiany, kołki, czas, ludzi,
    > itd.
    > Podsumujcie sobie taki 1m2 muru. Liczyłem, wieeeeele razy, Jeśli
    > pojawia się różnica to jest absolutnie pomijalna.

    a mozesz te wyliczenia przytoczyć? Bo, jak wspominałem, z moich szacunków
    wynikakało ze ytong 36cm kosztuje 109zł/m2 , a silka 18cm+styro18cm jakies
    55zł/m2. Co do jakosci budowania z ytonga nie mam zastrzeżeń, tylko cena
    jest wieksza. Na mojej budowie zaoszczedzilbym 8tys -wiec jest o co walczyć.
    Ale moze niedoszacowałem jakies koszty i rzeczywiscie różnice są jak piszesz
    pomijalne. Daj te wyliczenia.

    b.

    ----------------------

    No więc już podaję wstępne szacunki ceny liczone juz na m2:

    silka 18cm - 38 zł.
    styro 18cm - 23 zł.
    siatka - 2 zł.
    klej do styro plus do zatopienia siatki (średnio 4kg/m2 klejenie i 3,5kg/m2
    zatopienie siatki)- 5,60 zł.

    razem 68,60 zł. tylko ceny matraiałów
    do tego robocizna i czas (niekiedy bezcenny)
    pomijam rycie wewnątrz na instalacje.

    Jak pisałem sam brałem pod uwagę silkę bo tez mi odpowiada, ale jednak
    wygrał ytong.
    Po wybudowaniu w sytuacji krytycznej wchodzę i mieszkam potem otynkuję rok
    dwa nie robi mu różnicy.
    W samej silce .... nietety.
    Moznaby jeszcze powymieniać za i przeciw, ale różnica nie jest tak wileka i
    tak oczywista jakby mozna było zakładać.
    Chyba że się gdzieś walnąłem albo czegoś jeszcze nie wiem to prostujcie.

    Kacper