  • Data: 2011-03-08 09:47:35
    Temat: Re: zakończenie fundamentów - YTONG
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-08 09:10, robercik-us pisze:
    [ciach]> Ja spodziewam się, że przez najbliższe 30 lat - tyle mnie mniej
    więcej

    > Owszem - w latach 70, czy 80 ub. stulecia nie myślało się o ocieplaniu
    > budynków, jak nie robiono tego zresztą wcześniej, ale skok dokonał się w
    > latach 90 i na przełomie stulecia, kiedy to uświadomiono sobie rozmiar
    > kosztów ogrzewania wraz ze wzrostem cen nośników energii.

    I tu się mylisz- pomińmy okres powojenny bo niestety zamordowali nam
    inteligencję, a część fachowców zginęło na frontach.

    Ale zobacz jak były budowane stare kamienice - z jakich materiałów jak
    grubość ścian i jakie mieli ludzie problemy.
    1. mury kamienic miały często po 1 m grubości i to z cegły, jednego z
    lepszych materiałów budowlanych do dziś
    2. Chałupy z bala a w szczeliny upychano mech bądź słomę - materiały
    które dobrze izolowały. Na powałę słoma i glina, bądź inne materiały
    3. Wentylacja - najlepsza jak mogła być - nieszczelne okna. pełno dziur...
    4. Koszty ogrzewania - niskie opał rósł za domem - więc nie przesadzano
    z termoizolacją.

    Ale te domy z XVIII w. były lepiej ocieplone niż te z lat 60. czy 70. XXw.

    Przełom owszem mamy - miejmy tylko nadzieję, że nie będzie wielu
    spektakularnych odpadnięć izolacji ze styropianu, że nie okaże się iż
    styropian jak eternit trzeba będzie utylizować bo szkodliwy...

    [ciach]
    > Fakt, że wewnątrz budynku jest sucho świadczy tylko o tym, że woda się z
    > muru nie wydostaje - na zewnątrz za bardzo nie może, bo powłoki
    > tynkarskie są z reguły szczelne i wody nie przepuszczają, a do wewnątrz
    > też nie, bo... masz sucho :-).

    Poczytaj jakie tynki są zalecane dla Ytonga a jakie dla styro. Dla
    pierwszego oddychające, dla drugiego wręcz odwrotnie.

    Dlatego u siebie zrobiłem tynki cementowo-wapienne.

    Ariusz