  • Data: 2009-04-06 19:05:50
    Temat: Re: zamieszkanie w domu - ' nie odebranym'
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> szukaj wiadomości tego autora

    Usrobo pisze:

    > Art. 57 ust. 7 Prawa budowlanego stanowi, że organ nadzoru budowlanego,
    > w wypadku przystąpienia do użytkowania obiektu

    lub jego części

> [...]
    > jest bardzo skomplikowane.
    >
    > Ustawodawca wprowadzając przepisy nowelizacyjne zostawił pewien okres
    > czasu na dopełnienie niezbędnych formalności. Zgodnie z art. 4 pkt. 2
    > ustawy nowelizującej Prawo budowlane, przepisu dotyczącego uzyskania
    > pozwolenia na użytkowanie- czyli art. 57 pkt. 7 nie stosowało się przez
    > pewien okres czasu (mianowicie do 1. stycznia 2005 r. ) w odniesieniu do
    > obiektów, których budowa została zakończona przed dniem wejścia w życie
    > nowelizacji (tzn. tych, których budowa została zakończona przed 30 maja

    A co z ustawą tzw. abolicyjną (już nieaktualną)? Tam budowy zostały
    zakończone przed 11 lipca 1998 r. i karę za przystąpienie do
    użytkowaniu wielu osobom wymierzono.

    > Zatem, obecnie przepis ten ma zastosowanie do wszystkich
    > obiektów budowlanych, a używanie obiektów budowlanych w sytuacji, gdy
    > jest wymagane pozwolenie na ich użytkowanie jest niezgodne z prawem.

    Użytkowanie ;) - tak to zostało nazwane w ustawie Pb niestety nie ma
    żadnej definicji tego pojęcia, i nie tylko gdy wymagane jest
    pozwolenie na użytkowanie również przy zakończeniu budowy

    > Te
    > kwestie były również podobnie uregulowane w starych aktach regulujących
    > prawo budowlane, a wraz z nowelizacją ustawy w roku 2004, ustawodawca
    > postanowił ukrócić ten proceder. Zostawił on jednak półroczny okres
    > czasu na mniej uciążliwe finansowo uregulowanie tych kwestii.

    Co oznacza to ostatnie zdanie? Może ja nic o tym nie wiem?

    > Ocena
    > zgodności z prawem omawianych rozwiązań przejściowych należy do
    > Trybunału Konstytucyjnego.

    Karę za przystąpienie do użytkowania wymierza się gdy budowę zaczęto
    np. w 1998 r. a zakończono np. teraz i stwierdzono przystąpienie do
    użytkowania.