  • Data: 2010-07-17 19:10:00
    Temat: Re: zapchał się odpływ w wannie
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Iwona pisze:

    > Wyobraźcie sobie, że kiedy wlewam do zlewu w łazience bieżącą wodę z dużym
    > ciśnieniem, woda wypływa w wannie przez sitko, a wraz z nią... jakieś
    > kawałeczki czegoś, co wygląda jak rozmiękczony tynk / małe kawałki zmurszałej
    > szmaty...
    > Nie zdziwiłabym się, gdyby się okazalo, że ekipa budowlana spartaczyła pracę i
    > zostawiła jakieś kawałki tynku / zaprawy, która raz na jakiś czas odrywa się
    > (od rurociągu?) i spada do rur zatykając przepływ...
    > Coś podobnego zostawili mi w kanale doprowadzającym do komina. To było jednak
> [...]

    Taki stan oznacza, że zapchane jest za odpływem z umywalki mocno i nieco
    słabiej od połączenia odpływu umywalki. Skoro to wygląda na tynk /
    zaprawę, to może coś takiego by pomogło http://tinyurl.com/3xqnft2 choć
    osobiście uważam, że do rozpuszczania takich rzeczy lepszy byłby kwas,
    tylko nie pamiętam, solny czy siarkowy. Nie wiem też jak taki kwas
    podziała na resztę rur. Plastikowych nie ruszy, lecz inne - żeliwne, to
    pewnie zje bez problemu. Albo może coś takiego:
    http://www.mident.pl/czyszczace.html
    W google wpisałem: środek rozpuszczający gips
    Bardzo możliwe, że ekipa po skończonej robocie wylała resztki do
    kanalizacji i się gdzieś to utwardziło. Teraz jak woda płynie, to od rur
    się odrywa i zapycha. Ja bym spróbował z kwasem najpierw, a potem do
    tego sprężyną po jakimś czasie kilkukrotnie, aby z rur pozdrapywać
    resztki, choć nie wiem, czy nie prościej by było wymienić tych rur.
    A i jeszcze sprawdź czy nie wybija Ci w toalecie, jak pod ciśnieniem
    puszczasz tą wodę.