  • Data: 2017-03-08 23:15:19
    Temat: Re: zbiorniki na wode ....
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    doktorek napisał:

    > http://allegro.pl/zbiornik-hydroforowy-300l-ocynk-z-
    os-poziom-wimest-i6736736506.html

    > - po lewej stronie przykreca sie rurke by widziec stan wody w zbiorniku.
    > Poziom tej wody. OK
    > - co to za dwie rurki u gory?
    > - co to za rura po prawej na dole?
    > - co to za nagwintowane otwory po obu stronach walca?
    >
    > za duzo tego. W moim pionowym zbiorniku jest wejscie, wyjscie i rurak na
    > manometr. i tyle.

    Ktoś bardzo mądrze zaczął wyliczać zalety zbiorników ocynowanych.
    Teraz można dopisać dalsze do listy. Jeśli ktoś chce doktoryzować
    się z równań gazowych albo równowagi międzyfazowej, to ma ku temu
    niepowtarzalną szansę. Jeśli radość mu sprawia codzienny rytuał
    odczytywania poziomu wody w rurce przed i po uruchomieniu pompy,
    a obserwacja wskazówki manometru wywołuje w nim dreszczyk emocji
    znany tylko Badaczom przez duże Be, to w te pędy powinien biec do
    sklepu po ocynkowany zbiornik. Modelowanie w Mathlabie funkcji
    pojemności roboczej komory w zależności od poziomu i ciśnienia
    wody będzie miłym wytchnieniem od machania pompką samochodową lub
    latania z wężykiem od kompresora.

    Nie mogę dać gwarancji, że przeponowy zbiornik wytrzyma dwadzieścia
    lat, jak u mnie. Może będzie to dziesięć, może pięć, kto wie. Ale
    pewnym jest, że to wybór dla nudiarzy i mięczaków. Póki się toto nie
    zepsuje, nie ma żadnego powodu, by w ogóle pojawiać się w okolicy
    tej baniochy, zerkać na jakieś rurki i zegary.

    --
    Jarek