    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: źle wykonana ława
    Date: Mon, 25 Jul 2011 18:26:03 +0200

    news:j0k400$tqn$1@news.onet.pl...
    > Pytanie za sto punktów...
    > Budujesz piwnice...???

    Nie, piwnicy nie będzie.

> [...]
    > Z aukcji wynika, że jest to folia, którą można dać między ściany
    > fundamentowe, a ściany pierwszej kondygnacji budynku.
    >
    > Po co Ci ta folia na ławy...??? nie rozumiem :-).
    >
    > O ile nie masz piwnic, to taka izolacja ławy nie ma kompletnie sensu -
    > fundament i tak pracuje jako całość, a do ścian nadziemia się woda i tak
    > nie przedostanie, bo tam dajesz izolację - ja dałem papę na kauczukowym
    > smarowidle. Jest sucho w domu, a sam fundament mnie obchodzi o tyle, żeby
    > nie spłynął, ale że jest odwodniony i głęboko posadowiony, to szanse na

    Warunki gruntowe mam bardzo ciężkie, od miesiąca woda praktycznie cały czas
    stoi na działce. Jakimś cudem udało się zdjąć humus (potem zalało), zrobić
    wykopy i wylać ławy (potem znowu zalało).

    Grunt jest bardzo namoczony i woda nie ma gdzie wsiąkać (glina zaczyna się
    na głębokości 60cm i ciągnie się kilkanaście metrów w głąb). Okoliczne rowy
    melioracyjne są zatkane i woda w nich stoi. W maju, czerwcu było całkiem
    sucho - wtedy po dokopaniu się do warstwy gliny nie było nawet kropli wody,
    tak więc poziom wód gruntowych nie jest wysoki. Jednak od początku lipca
    prawie cały czas pada deszcz - stąd te problemy z wodą.

    Ław nie izolowałem folią (dałem tylko beton wodoszczelny), ale ściany
    fundamentowe muszę solidnie zaizolować. Jeśli w przyszłości po większych
    deszczach będzie wysoko woda, taka izolacja jest konieczna. Wiosenne roztopy
    i jesienne deszcze mogą być problemem. Wiem oczywiście, że najważniejsza
    jest izolacja pozioma, ta powyżej poziomu gruntu, ale dla pewności chcę dać
    3 warstwy izolacji poziomej. Nie jest to duży koszt - na wielu materiałach i
    technologiach będę oszczędzał, ale nie na izolacji wodnej.

    Dzięki za rady.