  • Data: 2011-07-25 16:49:01
    Temat: Re: źle wykonana ława
    Od: MichałG <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ptoki pisze:

    > Kiki ma racje.
    > Lanie kondygnacji lezacych na sobie i i pracujacych na sciskanie i
    > dolewanie lawy pracujcej na scinanie/zginanie to nie to samo.
    > To ze nowy beton zwiaze sie ze starym jest oczywiste. Ale ze miejsce
    > laczenia bedzie tak samo wytrzymale juz nie.
    > Chcialbys miec po 5 latach od zbudowania domu popekany naroznik i
    > robote budowlana w domu?

    ława szer ok 40-50cm ścinana i zginana? w dodatku zabetonowana w
    gruncie(czyli wypełnione wszystkie nierówności i kawerny pod nia...)to
    raczej rzadki przypadek w statyce. Jeszcze nie miałem z taka do czynienia.
    Jeżeli z 'dolnej ' ławy wystaje zbrojenie to tym lepiej zwiąże 'dolewka'.
    Bardziej upierdliwe jest wyrównanie poziomu ławy.
    michał