  • Data: 2010-09-26 11:28:07
    Temat: Re: zmniejszenie jasnosci listwy LED :)
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Wrz, 12:03, "PcmOL" <A...@...net> wrote:

    > Zasilacz do halogenów (trafo) daje nap. zmienne i diody będą migać niemiło.
    > Jeśłi dołożysz prostownik z kondnsatorem, nada się, ale da napięcie
    > około18V. (sqrt(2) razy napięcie skuteczne trafa)

    Mnie rozwalil sprzedawca w jednej z hurtowni elektrycznej.. Jakis
    mlody, nowy (bo starego znalem - zwolnil sie i pracuje gdzie indziej).
    Wchodze i mowie ze potrzebuje zasilacza najlepiej kolo 100W na 12V.
    Ten sie troche mota i wyciaga mi maly "wtyczkowy" zasilacz 500mA :)
    Mowie, ze to troche maly, to znowu szuka w szufladzie i wyciaga
    100mA :D W koncu przyszedl szef, starszy gosc, mysle sobie "w koncu
    sie dogadam". Powtarzam od poczatku co potrzebuje, a ten mi daje
    zwykly golutki trafo toroidalny.. Pytam czy to daje napiecie stale? A
    on wymijajaco mowi ze ten jest najlepszy do zasilania lampek bo jest
    duzy i mocny :-))

    Ciekawe jak ta hurtownia jeszcze dlugo pociagnie..

    BTW. apropo malych tanich zasilaczy elektronicznych do halogenkow 12V
    to np:

    http://allegro.pl/zasilacz-transformator-led-halogen
    -12v-105w-i1234425052.html

    Cytuje "UWAGA PRZY ZASILANIU LED TRANSFORMATOR NALEŻY DOCIĄŻYĆ
    OPORNIKIEM LUB MAŁĄ ŻARÓWKĄ W PRZYPADKU OŚWIETLENIA LED Z DRIVEREM
    DZIAŁA BEZ PROBLEMU" - ale jak widac to daje AC 12V (zmienny) i tu na
    oporniku moze sie chyba wydzielac wieksza moc wiec i cieplo, pozatym w
    teorii bedzie mrygac te 50hz, choc jak pisales diody maja jakas
    pojemnosc i moze mrygotania nie bedzie widac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.