  • Data: 2012-09-25 11:46:20
    Temat: Re: zmywarka - oszczednosci
    Od: marsel <marcin@pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Po pierwsze zmywarka zużywa cieplejszą wodę (więc więcej energii), po
    > drugie tę wodę podgrzewa prądem podczas gdy CWU mam grzaną gazem. Już
    > tylko z tych dwóch punktów wynika, że zmywanie w zmywarce jest
    > kosztowniejsze.
    Moja zmywarka miała najniższą temperaturę mycia 55 st.C, ale to tylko
    jedno mycie zasadnicze w cyklu, resztę robiła w zimnej wodzie.
    Z tym, że ona ogrzewała i dogrzewała tylko te 4-5 litrów w samej
    zmywarce, zanim Twoja woda z grzania gazem wleci do zlewu to ogrzeje
    parę metrów rur. No chyba że masz ogrzewacz tuż przy zlewie.
    A teraz są zmywarki, które myją w jeszcze niższych temperaturach.

    > 1l płynu do mycia naczyń starcza mi na kilka miesięcy a kosztuje poniżej
    > 10 zł. Do tego dochodzą jakieś gąbeczki - zmieniam jedną sztukę na
    > miesiąc czyli jakiś 1zł. Tak więc jeśli chodzi o chemię to zmywanie
    > ręczne również wychodzi znacznie taniej.
    Nie wiem ile kosztuje płyn bo nie zajmuję się takimi zakupami, ale 1
    litr nie starcza mi na miesiąc, a niestety gąbeczki i ściereczki też
    zmieniam częściej, bo po prostu capią.