  • Data: 2011-12-01 13:45:07
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [CD]
    Od: "Marek P." <q...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert G wrote:
> [...]

    Dom budowany przez dewelopera więc w jakość materiałów bym nie wierzył. Co
    do wiary w moje słowa to nie mój problem. Podzieliłem się moimi
    spostrzeżeniami. Czy je ktoś weźmie pod uwagę czy nie to nie moja broszka.
    Mi się pompa nie opłaca.

    > Nie... kolega nie mówi, że spala dodatkowo 30 kg drewna dziennie :-P

    Teraz kominek stoji nie używany. Cały tydzień mnie nie ma więc nie mam
    możliwości palenia drewnem (ogólnie jest taka możliwość, zdaża się, że w
    weekend przepalę). Temperatura od 22-23 stC non stop. Gaz w butli na osiedlu
    zasila ok 20-25 domów, każdy ma licznik i płaci dzierżawcy. Zużycie gazu to
    ok 6-7,5 m3 po 7,15 PLN netto. (jaki gaz nie pamiętam bo były jakies zmiany
    i wszystkim dostawca piece dostosowywał. jak znajde fakturę to zobaczę.)
    Walczymy o ziemny więc powinno być jeszcze taniej.
    Aha w zeszłym tygodniu przyszło pismo że jest podwyżka o ponad 10% ale to
    pierwsza od 2007 roku więc jakoś przeżyję.

    Z ciekawostki powiem że jak wystudzałem dom w tygodniu do 15 stC to
    żużywałem o tej porze roku ok 8-10 m3 gazu (trudno porównać bo może pogoda
    była inna).
    Największe rachunki miałem po zeszłej zimie jak były bardzo silne wiatry.

    Dom kosztuje mnie mniej niż 2x mniejsze mieszkanie w bloku teściów w tym
    samym mieście.