    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Date: Mon, 12 Dec 2011 12:32:41 +0100

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jc4k8a$ad0$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak to się dzieje, że w listopadzie była niższa średnia temp i masz niższe
    > zużycie niż w grudniu - powinno być odwrotnie raczej...

    Normalnie. U mnie w okresie 04-11 do 28-11 średnia zużycia wyniosła
    5,5m3/dobę a 28-11 do wczoraj 4,4m3/dobę.
    Trochę się ociepliło. Z tym że dzisiaj w nocy znowu mróz wyskoczył i
    miałem -8stC

    > No i jeszcze to porównanie z groszkowcami i toną za 800...
    > To jednak nadużycie, bo skoro węgiel można kupić w korzystnym okresie, to
    > uczciwie jest liczyć właśnie tę korzystniejszą cenę, a nie tę, która jest
    > teraz..

    Rozmawiałem wczoraj ze znajomym którego przykład i problemy z jakimi się
    boryka czasem tu podawałem.
    Okazało się że "w dobrej" cenie na wiosnę po 760zł za paletę płacił a teraz
    musiał dokupić bo brakło ale już po 880zł/paletę.
    Problem w tym że na palecie jest 800kg a nie 1t. Nie ma zmiłuj, musi kupić
    bo takie w okolicy wszędzie są obecnie ceny.

    Inna sprawa, okazało się że raptem dwa sezony pali i już ślimak musi
    wymieniać, może jeszcze z miesiąc wytrzyma. Z blachy 3mm z jakiej jest
    zrobiony pozostała miejscami już grubość zaledwie 1mm.
    Nowy ślimak Śtąporków 300zł. Po 150 zeta na sezon doliczyć trzeba.

    Marek