  • Data: 2011-12-12 12:32:08
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Od: "Amir" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Juz o tym pisalem :) Jedna znajoma przymierza sie do zakupu wanny
    wegla (25t) czeskiego i wtedy wychodzi 500 pln / t. Problem bedzie jak
    to co przywioza bedzie slabej jakosci - meczyc sie przez ~5 lat ze
    slabym jakosciowo opalem to troche udreka (i byc moze krotszy zywot
    pieca).

    Nie ma problemu z tym
    od koplani mozna kupic 8T, wiecej i tak nie sprzedaja kopalnie (limity-albo
    ich kombinacje aby posrednicy zarabiali wiecej, swojego czasu wogole byla
    wstrzymana sprzedaz detaliczna, zrobila sie afera, to wprowadzili limity)

    Zla jakosc moze byc od posrednika, który czesto miesza opal albo sam
    przesiewa, raz sie zdarzylo, choc nie bylo tragedii, zlozona zostala
    reklamacja na kopalnie, przyjechali
    pobrali probki, oddali roznice zamist 28.000 kJ/kg kalorycznosc wyszla
    23kJ/kg

    dlatego zawsze trzeba brac fakture i najlepiej posrednika prosic aby wpisal
    skad wegiel i jaka kalorycznosc.

    Gratuluje czystosci kotlowni - to jednak rzadkosc. Musisz jednak
    poswiecic sporo czasu i pracy zeby utrzymac ja w takim stanie - wiem
    co to mial... :) Moja ciotka klela ostatnio na zwykly ekogroszek -
    mowi ze jak wychodzi z kotlowni to jak gornik z dolu wyglada ;) A
    babka od chyba 30-tu lat pali weglem.

    U siebie mam porotherm 38+12cm styro z frezem, 35 welny dopilnowane
    ocieplenie.

    co do utrzymania czystosci, mam przemyslowy odkurzacz, raz na tydzien 3min
    zajmuje szybkie odkurzenie kotlowni tych wolnych 4m2 bo reszta workami
    zapelniona z mialem, w tych 3min to przelecenie kotla od gory i popielnika
    aby nie nosilo sie
    prztarcie podlogi raz na miesiac wystarczy.

    Czyszczenie dokladnie kotla to raz na 2 miesiace, wtedy sporzatanie zajmuje
    troche wiecej moze nawet do godziny z sprzataniem kotlowni, ale narazie to
    mi nie przeszkadza, narazie dlatego w przyszlosci pewnie bedzie PC.

    Nie ma tragediii jak dlam nie to narazie taniej co nie zmienia faktu
    przemawiajacego za wygoda, narazie sprawia mi przyjemnosc obsluga kotla jak
    tobie wyliczanie :)
    ale znudzi sie pewnie.