  • Data: 2011-12-12 10:59:05
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Gru, 11:51, "Amir" <d...@g...pl> wrote:

    > To jeszcze zalezy, kto za ile kupuje ten opal

    Juz o tym pisalem :) Jedna znajoma przymierza sie do zakupu wanny
    wegla (25t) czeskiego i wtedy wychodzi 500 pln / t. Problem bedzie jak
    to co przywioza bedzie slabej jakosci - meczyc sie przez ~5 lat ze
    slabym jakosciowo opalem to troche udreka (i byc moze krotszy zywot
    pieca).

    [...]
    > place 500zl/T za mial, poszlo mi 450kg ale ogrzewam 260m2 podlog (tyle
    [...]
    > wychodzi znacznie taniej, nie podnosze dyskusji w kwesti komfortu obslugii,

    No mam nadzieje!! ;)

    > natomiast brudu nie ma za bardzo komin szeroki ciag bardzo dobry, zapachów
    > dymu nie poczulem jeszcze w moim domu, kotlownia nigdy nie zakopcila
     sie.http://tnij.org/kotlownia-1

    Gratuluje czystosci kotlowni - to jednak rzadkosc. Musisz jednak
    poswiecic sporo czasu i pracy zeby utrzymac ja w takim stanie - wiem
    co to mial... :) Moja ciotka klela ostatnio na zwykly ekogroszek -
    mowi ze jak wychodzi z kotlowni to jak gornik z dolu wyglada ;) A
    babka od chyba 30-tu lat pali weglem.

    > odnoscie zuzycia przez Twoich znajomych musisz brac pod uwage, ze  oni nie
    > maja z pewnoscia
    > tak dopilnowanych domów jesli chodzi o ocieplenie i rekuperacje tak jak Twoj
    > dom.

    Oj maja, maja. Kolega ma bardzo podobne izolacje - 20cm styro na
    scianach, 30cm welny w dachu :)

    http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
    nt/task,specialblogcategory/act,view/id,13993/Itemid
    ,3360/

    To jego dom. A to jego "kotlownia":

    http://www.budujemydom.pl/images/stories/inspiracje/
    dom_przemyslany7_250.jpg