  • Data: 2011-12-20 10:20:46
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Od: "Smerf" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Budyń"
    > Zostając przy tym samym spalaniu mógłbyś miec wiekszy dom - to jest też
    > konkretna gotówka... I o to tylko chodzi. Mało płacisz - bardzo dobrze :)

    Być może tak by było.

    Mi chodzi tylko o to, że porównując ilość spalonych złotówek, trzeba brać
    pod uwagę tak wiele różnych elementów, że żeby móc obiektywnie porównywać
    trzeba by stworzyć mocno skomplikowany model matematyczny. A prównywanie
    spalania poprzez wyliczenie zapotrzebowania na cieplo jest o dupę rozbić. Ja
    np. mam bardzo dużeo kna, przez które ciepło szybciej przenika aniżeli przez
    ścianę. Ciepło ma rowneiz to do siebie że ulatuje w górę. Więc bardzo głupią
    sprawą jest solidne ocieplenie ścian a słabe ocieplenie poddasza, czyli
    chyba najczęściej popełniany błą przez inwestorów.

    Ja budowałem swóją ścianę jednowartsową bradzo świadomie, wszelkie tynki
    wenętrzne i zewnętrzne, farby są naturalne, oddychające, itp. Wybudowanie
    tej sciany po podliczeniu wszelkich kosztów było 20-30% droższe aniżeli
    ściany 2W, więc skoro już się tak mocno upierałem wcześniej, to będę się
    upierał dalej ...;)

    mar