    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Date: Mon, 2 Jan 2012 12:01:34 +0100

    >Użytkownik "Robert G" napisał w wiadomości grup

    >Można jednak założyć, że grzanie PC jest porównywalne kosztowo - jak na
    >razie - z grzaniem węglem kupionym w dobrej cenie. Nie licząc załadowanie
    >raz na półtora tygodnia i wybrania popiołu raz na cztery dni.

    Dodam jeszcze że gdy nadejdzie "normalna" zima(minus 15 st.C np) to Ty
    zaczniesz po prostu zużywać więcej energii(węgla) w ustalonej i niezmiennej
    cenie(bo juz kupiony na cała zimę zakładam) a u Adama oprócz tego że zużycie
    energii wtedy wzrośnie to i wzrośnie jej cena gdyż więcej pompa będzie
    musiała chodzić w droższej taryfie i spadnie tez zapewne temperatura DZ.
    Nie wiem jak to jest u Ciebie ale chyba Adam ogrzewa tylko parter a docelowo
    dojdą przecież poddasze i piwnice+ garaże zapewne.
    Tak więc przy nakładach kilkudziesięciu tysięcy i rocznych kosztach w
    granicach 2500-3000 zł to PC żadna rewelacja nie jest. Ale powtórzę po raz
    kolejny dla Adama akurat to było jedyne sensowne rozwiązanie skoro węgla nie
    chce a gazu nie ma.
    Jak ktoś ma gaz to wtedy raczej PC jest ekonomicznie nie za bardzo opłacalna
    jak widać.