  • Data: 2012-01-02 12:19:47
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    13g2000yqd.googlegroups.com...

    >Porownujesz podroz 1 klasa airbusem a380 do podrozy maluchem :-)

    Nie przesadzaj. Gdybym pisał o kotle bez podajnika tzw śmieciuchu to by może
    było tak jak piszesz a le kocioł z podajnikiem az tak bardzo absorbujący nie
    jest.
    Ten kwadrans tygodniowo na dosypanie kilku worków groszku groszku można
    sobie wygospodarować.

    >Mam kumpla co do Holandii ~10 lat temu dojechal maluszkiem - do
    >dzisiaj gdzies mam zdjecie jak stoi zadowolony przy tablicy na granicy
    >Holandii, tylko ze wracajac - malacz popsul sie na autostradzie w
    >Niemcach i holowanie kosztowalo wiecej niz maluszek byl wart.. Mysle
    >ze kumpel wyleczyl sie z takich "oszczednosci", inni dopiero musza do
    >tego dojrzec :)

    Tu nie trzeba dojrzewać do niczego. Trzeba tylko policzyć sobie wszystko i
    być świadom wad i zalet każdego żródła ciepła. Wadą PC jest spory początkowy
    koszt.
    Przecież koszt PC+DZ może sięgnąć i 10% inwetycji(budowy). Dodatkowo dodajmy
    do tego went mech, reku, ponadstandardowe ocieplenie i kwota robi się
    konkretna.
    RobertG bez reku, went mech, 20 cm styro chyba tez nie ma a ma podobne
    koszty co Ty. Co prawda pewnie ze dwie godziny miesięcznie musi poświęcić na
    obsługe kotła ale jest na dzień dobry ładne kilkadziesiąt tysięcy do przodu.
    Ty za sezon będziesz płacił pewnie ok 2500-3000 zł ale kilkadziesiąt tysięcy
    musiałeś wydać na PC+DZ+reku+went-mech+ 20 cm styro, droższą/grubszą wełnę
    itp.
    Jak ktoś wspomaga się kredytem to takie dodatkowo wydane 50 tys to ze 300-
    400 zł większa rata czyli ok 3500 zł rocznie kosztów więcej.
    Podróż 1 klasa airbusem a380 darmowa nie jest.

    -- Pozdrawiam

    Kris