  • Data: 2010-11-30 13:41:25
    Temat: Re: zużycie groszka
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Lis, 14:13, slonko <s...@s...las.com> wrote:
    > Pochwalcie sie ile Wam wcina teraz eko na dobe ?
    > U mnie 240 m2 CO + CWU temp. 20-22 + sporo podlogi około 30 kg/24

    30kg przy kalorycznosci ~28MJ/kg wychodzi 840MJ = 233kWh. Moim
    skromnym zdaniem bardzo duzo, bo wychodzi moc srednio blisko 10kW. Ale
    to zalezy jakie u Ciebie panuja temperatury - aktualnie mamy chyba
    duza rozpietosc w skali calej Polski - u mnie (poludnie) np. jest w
    nocy -8, w dzien okolo 0. A dzisiaj ma byc w nocy -20stC. Ja poki co
    popalam w kominku 12kW od ok. 17 do polnocy, co daje 7h palenia po
    12kW = 84kWh! Fakt, ze CWU ogrzewam osobno - ale na CWU idzie malutko
    - pare kWh na dobe :)

    Z czego masz zbudowany dom? Jakie ocieplenie ?

    Pozatym 30kg * 30 dni = 900kg groszku na miesiac, to jest IMHO bardzo
    duzo. No chyba, ze to jest wynik uzyskany przy conajmniej -10 do
    -15stC przez cala dobe na zewnatrz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.