  • 141. Data: 2016-09-14 10:37:39
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 września 2016 10:24:26 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > mam wentylacje grawitacyjną - musze otwierac okna dla >wentylacji - czyli ona sama
    z siebie nie działa skutecznie. >Otwieranie okien jest odpowiednikiem noszenia
    wiadrami wody ze >studni. Chciałbym bezobsługowo, taka mam fantazję :)
    Się wtrące
    właśnie chyba o to chodzi w tej dyskusji
    Chcesz montujesz, nie patrzysz na koszty. Taką masz fantazję, innym nic do tego
    chyba.
    Tylko proszę nie brnij dalej że to ma jakiś EKONOMICZNY sens.
    Bo nie ma.
    Sprzedawców i marketoidów wspierasz czy już może oni Ciebie przerobili?
    A co do komfortu to kwestia dyskusyjna i nie raz dyskutowaliśmy

  • 142. Data: 2016-09-14 11:25:01
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 14 września 2016 10:37:40 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Chcesz montujesz, nie patrzysz na koszty. Taką masz fantazję, innym nic do tego
    chyba.
    > Tylko proszę nie brnij dalej że to ma jakiś EKONOMICZNY sens.
    > Bo nie ma.

    czy ma sens ekonomiczy czy nie ma zależy wyłącznie od jednego parametru -od ilości
    wentylowanego powietrza. Jesli, bez okreslenia chociazby rzedu wielkosci, twierdzisz
    ze nie ma sensu to opowiadasz historie godne brzozy smoleńskiej. Wiara zastępuje
    wiedzę. A ja bym chciał to policzyć.

    b.

  • 143. Data: 2016-09-14 11:37:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To licz. Dane mozesz wziasc z tematu o ogrzewaniu. Tylko po co liczyc jak tam
    policzone.

  • 144. Data: 2016-09-14 11:41:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 14 września 2016 11:37:46 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To licz. Dane mozesz wziasc z tematu o ogrzewaniu. Tylko po co liczyc jak tam
    policzone.

    m3/h podaj to ci policze

    b.

  • 145. Data: 2016-09-14 11:53:49
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.09.2016 11:41, Budyń wrote:

    > m3/h podaj to ci policze

    U mnie V=360m3.
    Centrala WM można przyjąć, że pracuje 150m3ph co odpowiada ok. 35W
    zużycia energii.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 146. Data: 2016-09-14 11:55:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 września 2016 11:25:03 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    ze nie ma >sensu to opowiadasz historie godne brzozy smoleńskiej.
    Coś tam wyżej policzyłeś i 2,2tys wyszło Tobie;)
    W wątku nie tak dawnym o zapotrzebowaniu domu na energie były podane starty na
    wentylacje. Wg OZć czy innego audytora.

  • 147. Data: 2016-09-14 12:38:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    432m3 kubatura krotnosc 0,9

  • 148. Data: 2016-09-14 12:44:55
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 14 września 2016 11:55:10 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    ilości wentylowanego powietrza. Jesli, bez >okreslenia chociazby rzedu wielkosci,
    twierdzisz ze nie ma >sensu to opowiadasz historie godne brzozy smoleńskiej.
    > Coś tam wyżej policzyłeś i 2,2tys wyszło Tobie;)

    dla przepływu zgodnego z normą

    > W wątku nie tak dawnym o zapotrzebowaniu domu na energie były podane starty na
    wentylacje. Wg OZć czy innego audytora.

    dla przepływu zgodnego z normą

    pytam jaki moze byc realny i wystarczający. Quant napisal 360m3 - dla takiego
    przepływu na pewno sprawa jest ekonomicznie opłacalna bo płaci 560zł zamiast 2200.
    Pytanie czy taki przepływ nie jest za duży, czy odczułby różnice w smrodzie domowym
    gdyby dmuchał np. 50m3/h. Bo wtedy zysk z rekuperacji rzeczwiscie wyniesie kogutkowe
    200zł. Zatem - ile należy wentylowac?

    b.

    b.

  • 149. Data: 2016-09-14 12:46:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 14 września 2016 12:38:52 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > 432m3 kubatura krotnosc 0,9

    na samą wentylacje idzie: przy reku o spr 75% koszty 609zł, bez reku 2436zł.

    b.

  • 150. Data: 2016-09-14 12:52:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 września 2016 12:44:56 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > pytam jaki moze byc realny i wystarczający. Quant napisal 360m3 -
    A nie 150?