  • 151. Data: 2016-09-14 12:53:45
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-14 o 11:25, Budyń pisze:
    > twierdzisz ze nie ma sensu to opowiadasz historie godne brzozy
    smoleńskiej. Wiara zastępuje wiedzę. A ja bym chciał to policzyć.

    Tez sie zgadzasz z Beata Kempa, ze brzoza nie mogla uszkodzic 80
    tonowego samolotu?

    Pozdro.. TK

  • 152. Data: 2016-09-14 13:01:55
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.09.2016 12:46, Budyń wrote:

    > na samą wentylacje idzie: przy reku o spr 75% koszty 609zł, bez reku 2436zł.

    Na cholerę taka krotność?
    Liczyłbym 0,5 - taką mam na stałe i jest b. dobrze.
    Nie miałem zaparowanej łazienki po kąpieli dłużej niż minutę.
    Choć w godzinach nocnych ludziska ustawiają jeszcze mniej.
    Ja nie ustawiam bo mi się nie chce przy zmianach czasu gmerać w
    sterowniku ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 153. Data: 2016-09-14 13:05:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-14 o 11:53, quent pisze:

    > U mnie V=360m3.
    > Centrala WM można przyjąć, że pracuje 150m3ph co odpowiada ok. 35W
    > zużycia energii.

    Bucyn zobacz. To jest dramat jakis. Ten czlowiek juz nie zyje.
    Niezgodnie z ustawa i wbrew normom. Jak zyc panie premierze?

    Pozdro.. TK

  • 154. Data: 2016-09-14 13:06:47
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.09.2016 12:44, Budyń wrote:
> [...]
    ilości wentylowanego powietrza. Jesli, bez >okreslenia chociazby rzedu wielkosci,
    twierdzisz ze nie ma >sensu to opowiadasz historie godne brzozy smoleńskiej.

    > dla przepływu zgodnego z normą

    wentylacje. Wg OZć czy innego audytora.

    > dla przepływu zgodnego z normą
    >
    > pytam jaki moze byc realny i wystarczający. Quant napisal 360m3 - dla takiego
    przepływu na pewno sprawa jest ekonomicznie opłacalna bo płaci 560zł zamiast 2200.
    Pytanie czy taki przepływ nie jest za duży, czy odczułby różnice w smrodzie domowym
    gdyby dmuchał np. 50m3/h. Bo wtedy zysk z rekuperacji rzeczwiscie wyniesie kogutkowe
    200zł. Zatem - ile należy wentylowac?

    360m3 to kubatura domu.
    150m3ph to przepływ.
    Może być i mniej np. 120m3ph bo testowałem ale uległem opinii
    instalatora, który stwierdził, że powinno być ok. 150m3ph.
    Ciężko to sprawdzić bo zmiany nie czuć od razu a jak po tygodniu
    okazałoby się, że np. boli mnie głowa to też nie wiadomo od czego, z
    braku dostatecznej wentylacji czy cholera wie czego.
    Także ostatecznie mam średnio 150m3ph.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 155. Data: 2016-09-14 13:06:50
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 14 września 2016 12:52:14 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > A nie 150?

    aaa jasne, pomyliłem cyferki, dla 150 wychodzi 940 i 235zł.

    b.

  • 156. Data: 2016-09-14 13:08:57
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.09.2016 13:05, Maniek4 wrote:

    > Bucyn zobacz. To jest dramat jakis. Ten czlowiek juz nie zyje.
    > Niezgodnie z ustawa i wbrew normom. Jak zyc panie premierze?

    Ja jak ja ale co mają powiedzić Ci co mają grawitacyjną, która jak
    wiadmo czasem nie_działa* ;-)))

    *) znaczy wtedy, gdy jest zaduch.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 157. Data: 2016-09-14 13:10:25
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-14 o 13:08, quent pisze:

    > Ja jak ja ale co mają powiedzić Ci co mają grawitacyjną, która jak
    > wiadmo czasem nie_działa* ;-)))
    >
    > *) znaczy wtedy, gdy jest zaduch.

    Spoko. Inni w innych watka podawali mniejsze wartosci. :-)

    Pozdro.. TK

  • 158. Data: 2016-09-14 13:12:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 14 września 2016 12:53:43 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > smoleńskiej. Wiara zastępuje wiedzę. A ja bym chciał to policzyć.
    >
    > Tez sie zgadzasz z Beata Kempa, ze brzoza nie mogla uszkodzic 80
    > tonowego samolotu?

    beata kepa wie dokladnie tyla samo ile tuskowa komisja - czyli nic - bo nie było
    badań.
    dzisiejszy news:
    "1. W jakich badaniach technicznych szczątków Tu-154M brali udział w Rosji polscy
    eksperci?
    Odpowiedź: Nie brali udziału w żadnych.
    2. Jakie sprawozdania mają polscy eksperci z badań technicznych szczątków Tu-154M?
    Odpowiedź: Nie mają żadnych i nie wiedzą, czy były robione [sic!].
    3. Jakie nieoficjalne informacje dotyczące badań technicznych szczątków Tu-154M mają
    polscy eksperci?
    Odpowiedź: Nie mają żadnych.
    4. Jakie oficjalne i nieoficjalne informacje mają polscy eksperci na temat planów
    badań technicznych szczątków?
    Otrzymali od Rosjan ustną informację, że od 23 sierpnia będą robione badania
    techniczne radiowysokościomierzy i radiokompasów. (Czyli de facto nie uzyskano żadnej
    informacji, bo powyższa wiadomość jest bez żadnej wartości i - jak stwierdził w
    podsumowaniu dokumentu sam Żurkowski - nie jest dla komisji Millera niczym nowym).
    (...)"

    b.

  • 159. Data: 2016-09-14 13:26:34
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.09.2016 13:10, Maniek4 wrote:

    > Spoko. Inni w innych watka podawali mniejsze wartosci. :-)

    Bo pewnie się da i np. na 120m3ph przy mojej kubaturze.
    Ja jednak mam stałą alergię i ciągle słabo drożny nos dlatego nie chcę
    eksperymentować a przy 150 jest OK.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 160. Data: 2016-09-14 13:48:46
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-14 o 13:26, quent pisze:

    > Bo pewnie się da i np. na 120m3ph przy mojej kubaturze.
    > Ja jednak mam stałą alergię i ciągle słabo drożny nos dlatego nie chcę
    > eksperymentować a przy 150 jest OK.

    Przy alergii to inna bajka. Sam bym nie oszczedzal.

    Pozdro.. TK