  • 221. Data: 2016-09-16 22:49:25
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 września 2016 22:23:56 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To ze wszystkie wyliczenia Budynia odnosnie oszczednosci poszly w pizdu bo rocznie
    z 700 zyli kosztuje prad do wentylatorow. Komfortu tradycyjnie sie nie czepiam bo jak
    kogos stac to moze kasa w piecu palic.

    Na teraz za prąd ok 200zł/mc płace
    Wychodzi że z reku to 25%drożej. Zakładając że ok. 10tys(reku+went mech) mi Mikołaj
    sprezentuje.
    Komfort kosztuje- to jest bezdyskusyjne w tym wątku chociażby.

  • 222. Data: 2016-09-16 22:52:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Może mam jakiś inny prund ale 300m3/h mam przy 160W mierzonych lidlowym
    > miernikiem. Co z grubsza odpowiada Twoim szacunkom.
    >
    > I co teraz?

    Patrzą na ten vaillantowski -
    https://www.vaillant.pl/klienci-indywidualni/produkt
    y-i-systemy/recovair-var-845.pl_pl.html

    To Twój rekuperator jest całkiem sprawny.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 223. Data: 2016-09-16 23:29:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy okazji wiadomo jak wentyluje Budyn. Dlaczego tam gdzie mieszka Budyn jest swieze
    powietrze? Bo Budyn okien nie otwiera.

  • 224. Data: 2016-09-16 23:55:44
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 16 Sep 2016 07:02:26 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > chociaz do obliczenia zysku przyjal wymiane 360m3 na godzine. Nikt z
    > tych co posiadaja rekuperatory albo wm nie napisal ze w dobrych ukladach
    > trzeba z 200w.

    Ale kombinujecie, zamiast jeden z drugim po prostu zajrzeć do instrukcji
    jakiegoś rekuperatora. Wziąłem jeden pierwszy z brzegu:
    http://domwent.pl/pl/p/file/b11408e1e8646fe28f298449
    b160af9b/dtr_kinetic-plus.pdf
    i tam piszą, że maksymalnie bierze 190W, ale do przemielenia 500m3/h. Czyli
    dla 360 można by spokojnie założyć tak z 1/3 mniej (jeśli nie jeszcze
    mniej, bo i opory mniejsze).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 225. Data: 2016-09-17 00:11:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    a inni napisali ze wiecej. Budyn napisal ze 30. Na plocie bylo napisane dupa. Co sie
    stalo pozniej wiadomo.

  • 226. Data: 2016-09-17 06:59:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 16 września 2016 23:55:57 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
    > i tam piszą, że maksymalnie bierze 190W, ale do przemielenia 500m3/h. Czyli
    > dla 360 można by spokojnie założyć tak z 1/3 mniej (jeśli nie jeszcze
    > mniej, bo i opory mniejsze).

    W moim jest nawet zgrabna tabelka, gdzie można dla różnych oporów
    i wydatków policzyć, ile żre:

    http://thesslagreen.com/products/airpack-400v

    Na przykład przy oporach 150Pa i wydatku 200 m3/h będzie żarł 80W.
    Jak opory będą na poziomie 100Pa to zejdzie do 60W.

    L.

  • 227. Data: 2016-09-17 08:00:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    z 700 zyli kosztuje prad do wentylatorow. Komfortu tradycyjnie sie nie czepiam bo jak

    no moze sie doczekam normalnej dyskusji z tobą -napisz po kolei gdzie liczylem
    poprawnie, gdzie sie pomylilem, czego nie doszacowalem, a moze cos pominalem
    kompletnie i ze tobie wychodzi kwota x z reku, a y bez reku. Sprawdze, jesli wyjdzie
    ze sie myle -to napisze ze sie pomylilem, nie mam z tym problemu.

    b.

  • 228. Data: 2016-09-17 08:04:18
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 17 września 2016 06:59:57 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    >
    > Na przykład przy oporach 150Pa i wydatku 200 m3/h będzie żarł 80W.
    > Jak opory będą na poziomie 100Pa to zejdzie do 60W.

    czyli może jednak warto te grubsze rury dac

    b.

  • 229. Data: 2016-09-17 08:57:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 17 września 2016 08:04:23 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > czyli może jednak warto te grubsze rury dac

    Rury dookoła reku pewnie specjalnie nie wpływają na opór,
    to raczej dystrybucja w dalsze zakątki.
    Jak odpalę tego złoma to zobaczymy ile zjada, opomiaruje się toto
    i będzie jakiś namacalny konkret.

    L.

  • 230. Data: 2016-09-17 09:56:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>