  • 231. Data: 2016-09-17 11:03:14
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: Budyń <e...@e...wroclaw.pl>

    W dniu sobota, 17 września 2016 08:57:42 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Rury dookoła reku pewnie specjalnie nie wpływają na opór,
    > to raczej dystrybucja w dalsze zakątki.

    spadki miejscowe zależą od kształtu rury i przepływu, a przepylw kolo reku jest
    najwiekszy. Chyba jednk dam grubsze rury, a prawie juz namówiliscie mnie na
    minimalne wymagane :)

    b.

  • 232. Data: 2016-09-17 11:55:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Daj srednicy beczki to zejdziesz z 30 do 15W.

  • 233. Data: 2016-09-17 12:31:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 17 września 2016 11:03:15 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > spadki miejscowe zależą od kształtu rury i przepływu, a przepylw
    >kolo reku jest najwiekszy.

    No ta ale jak masz kawał rury 200 długości 3-4m to co on tam da za opór?
    To już durna czerpnia daje kilkanaście razy większy spadek ciśnienia.

    > Chyba jednk dam grubsze rury, a prawie juz namówiliscie mnie
    > na minimalne wymagane :)

    Ale grubsze rury gdzie? Te co od reku odchodzą?
    Ja mam przyłącza 200 i nie myślałem żeby dawać coś mniejszego
    bo po co?

    L.

  • 234. Data: 2016-09-17 13:07:47
    Od: Budyń <e...@e...wroclaw.pl>

    W dniu sobota, 17 września 2016 12:31:35 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    >
    > Ale grubsze rury gdzie? Te co od reku odchodzą?
    > Ja mam przyłącza 200 i nie myślałem żeby dawać coś mniejszego

    głowne zbiorcze 160 a odejscia mialy byc 80-100, ale dam 125

    b.

  • 235. Data: 2016-09-17 14:23:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 września 2016 23:55:57 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
    .

    > Ale kombinujecie, zamiast jeden z drugim po prostu zajrzeć do instrukcji
    > jakiegoś rekuperatora. Wziąłem jeden pierwszy z brzegu:
    > http://domwent.pl/pl/p/file/b11408e1e8646fe28f298449
    b160af9b/dtr_kinetic-plus.pdf
    > i tam piszą, że maksymalnie bierze 190W, ale do przemielenia 500m3/h. Czyli
    > dla 360 można by spokojnie założyć tak z 1/3 mniej (jeśli nie jeszcze
    > mniej, bo i opory mniejsze).

    To jak ze spalaniem w katalogach producentów aut- w praktyce zawsze wychodzi więcej.
    Piszesz ze w katalogu piszą 190W dla 500m3 a w praktyce Piotrkowi wychodzi 160W dla
    300m3

  • 236. Data: 2016-09-17 15:19:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli w rekuperatorze nie ma przeplywomierzy ktore reguluja i utrzymuja zadany
    przeplyw to podawany przez producenta jest poboznym zyczeniem. Dlatego ten z linku
    dal tabelke zeby uzytkownik albo ten co montuje zmierzyl cisnienie i z wykresu
    odczytal rzeczywisty przeplyw. Taki co na obudowie napisali ze ma 500m3/h moze miec w
    zaleznosci od tlumienia instalacji przeplyw od 0 do 600 przy maksymalnej pobieranej
    mocy.

  • 237. Data: 2016-09-17 19:25:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 17 Sep 2016 05:23:52 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > To jak ze spalaniem w katalogach producentów aut- w praktyce zawsze
    > wychodzi więcej. Piszesz ze w katalogu piszą 190W dla 500m3 a w praktyce
    > Piotrkowi wychodzi 160W dla 300m3

    Wentyl wentylowi nierówny. Z tego co tam piszą, to jest to jakiś cichy
    model, więc pewnie coś lepszego w nim montują. Ale rzecz jasna bez opisu
    jak to mierzyli to możemy tylko zgadywać. Choć raczej zakładałbym, że skoro
    piszą "maksymalna", to jednak maksymalna.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 238. Data: 2016-09-17 19:55:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A co tam jest do opisywania. Pewno jest jakas norma i w niej jest okreslone jak bada
    sie rekuperatory. Podlaczyli i zmierzyli watomierzem ile pradu ciagnie na kazdym
    biegu. Przy okazji zmierzyli przeplyw na kazdym biegu. Najwieksze zmierzone wartosci
    byly na najszybszym biegu czyli w warunkach stanowiska do badania byly to wartosci
    maksymalne. Co w tym niejasnego? Po zamontowaniu u uzytkownika wielkosc przeplywu
    moze sie bardzo roznic.

  • 239. Data: 2016-09-17 22:23:56
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 17 Sep 2016 10:55:04 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > A co tam jest do opisywania. Pewno jest jakas norma i w niej jest
    > okreslone jak bada sie rekuperatory.

    Tak na szybko to znalazłem tylko PN-EN 308:2001, ale to dotyczy mierzenia
    wydajności tego ustrojstwa. Kris może mieć o tyle rację, że czasem niektóre
    parametry podają dla określonego ciśnienia, np. 100Pa.

    Czy na sali jest ktoś, kto ma to pudło i mógłby zmierzyć zużycie prądu w
    normalnej eksploatacji?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 240. Data: 2016-09-17 22:42:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 17 września 2016 22:23:53 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]
    > parametry podają dla określonego ciśnienia, np. 100Pa.
    >
    > Czy na sali jest ktoś, kto ma to pudło i mógłby zmierzyć zużycie prądu w
    Piotrek zmierzył przecież.