  • 101. Data: 2011-11-18 10:17:30
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Tak ok- bezkosztowo. Ale kogucik miaĹ&#65533; pomysĹ&#65533; aby wodÄ&#65533; z
    wanny wpuszczaÄ&#65533; w
    > podĹ&#65533;ogĂłwkÄ&#65533;. MoĹźna i tak ale czy to ma jakikolwiek sens?

    Nie ma sensu jak w łazience jest podłogówka. Ale jak są kaloryfery to ma.
    Zatopienie przy okazji jakiegoś remontu w podłodze kilkudziesięciu metrów
    wężyka z PCV praktycznie nic nie kosztuje. Jak na grzejniku będzie zawór z
    termostatem to jeśli wzrośnie temperatura to grzejnik się wyłączy. Temperatura
    zużytej wody z wanny to sporo ponad 30 stopni. Efektywność grzania niewielka
    ale zawsze na plusie. lepiej odebrać ciepło pompą. Niby drożej ale
    wykorzystanie ciepła lepsze i w efekcie taniej. To nie musi być pompa za
    pierdyliard złotych. Agregat od większej lodówki będzie w sam raz. Od 10 do
    250 złotych taki agregat kosztuje w zależności od miejsca zakupu. Jak ktoś ma
    bojler z wężownicą i z niej nie korzysta to już ma jeden wymiennik ciepła.
    Drugi to chłodnicza taka jak do bimbru tylko że z miedzi zrobiona. Zatopienie
    rurki to był pierwszy pomysł. Tylko krowa nie zmienia zdania a każdy pomysł
    może ewoluować. U mnie stanęło na zbiorniku i pompie ciepła bo efektywność
    będzie dużo większa.

  • 102. Data: 2011-11-18 10:18:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Lis, 08:47, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > To takiego samego typu argumenty jakbym Tobie napisał że wieje Tobie z
    > anemostatów

    Tyle ze z anemostatow mi wieje 14st, a nie -20 :)

    > Tu ok- konkretny argument. Z tym że went mech to kilkanaście/kilkadziesiąt
    > tysięcy a klima to max kilka tysięcy

    GWC jako dodatek oczywiscie, wtedy porownujesz tylko koszt klimy do
    kosztu gwc. Eksploatacyjnie to nawet nie ma co porownywac bo gwc
    dziala prawie darmo ;) Tym niemniej ma ograniczona skutecznosc -
    wydajnoscia centrali i kanalow. Ja GWC jeszcze nie mam - narazie mam
    zakopane 100mb rury i wyprowadzone pod rekuperator. Zastanawiam sie
    czy robic - poki co dwa sezony letnie pokazaly ze nie bardzo jest sens
    bo dom sie tak nie nagrzewa. Tym niemniej ja jeszcze nie korzystam z
    poddasza - jak zaczne to moze sie okazac ze tam jest troche za cieplo
    i GWC moze pomoc :)

    > Napisał przecież że koszty instalacji duże więc zyski realnie niewielkie.

    To i tak brednie! Mnie pompa wyszla 20k i zwroci mi sie w 5-6 lat.
    Potem bede placil polowe tego co przecietny palacz weglowy w podobnym
    domu. To male zyski? ;) Solarki mozna miec za 6-8k pln komplet - jak
    ktos grzeje gazem to tez zwrot bedzie bardzo krotki.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 103. Data: 2011-11-18 10:25:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Lis, 09:47, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Jest takie coś jak moskitiery ;)

    I masz je na kratkach wentylacyjnych? :-)
    Owady wlaza i wlatuja kazdym otworem, im ich mniej na zewnatrz tym
    lepiej - przy grawitacyjnej pasowaloby miec je w kazdym pomieszczeniu,
    a przynajmniej w lazienkach i kuchniach :)

    > I czas w jakim rekuperator zacznie "zarabiać" zwiększy się kilku
    > krotnie ...

    Bo za pozno o tym myslisz niestety. Juz raz zaplaciles za
    grawitacyjna. Jakbys za nia nie placil to by mechaniczna byla
    tansza :)

    > W stosunku do poniesionych kosztów ...
    > Chodzi o to żeby inwestycja była jak najtańsza a zyski z niej jak
    > największe a nie odwrotnie ...

    Stereotyp ze pompa jest droga jeszcze rozumiem - choc coraz wiecej
    ludzi je instaluje i swiadomosc ze pompa nie jest droga i jest
    oplacalna powinna byc juz troche wieksza. Ale zeby pisac, ze
    instalacja solarow jest droga ? Montujac samemu to sie moze i w 5k pln
    zmiescisz. Sasiad zuzywa ok 600kg groszku poza sezonem do grzania CWU
    czyli jakies 500 pln. To juz masz okres zwrotu 10 lat :) Jak grzejesz
    gazem - spada do 3-4.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 104. Data: 2011-11-18 10:31:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Lis, 10:09, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > To są papierowe zyski , bo OZC nie liczy mostków a każdy dom ma
    > mostki ...

    No nie moge! A liczyles cos kiedys w OZC ? Bo on ma w sobie caly
    katalog mostkow. Liczy wszystkie!!

    > No chyba że ktoś sam dom budował i robił wszystko sam , bo patrząc z
    > jaką "dokładnością" wykonują prace "fachowcy" to aż się nóż w kieszeni
    > otwiera ...

    Ty masz dom zdaje sie od developera. No wiec przykro mi! Do wynikow
    OZC dodajesz 20% i wszystko gra ;)

    [...]
    > Aby człowiekowi było ciepło i czuł ciepło musi nonstop odbywać się
    > promieniowanie ciepła ...
    > W pasywnym który nie ma żadnego źródla ciepła tego komfortu nie będzie
    > a życie w super szczelnym termosie to chyba nie to ...

    Znowu mity. Czemu w pasywnym nie ma byc zadnego zrodla ciepla? Pewnie
    ze jest. I moze byc sterowane np. pogodowo. Wtedy tez promieniuje caly
    czas. Termos? Przeciez jest doskonale wentylowany - kazdy pasywniak ma
    rekuperacje :)

    > A pasywny w którym z założenia nie ma źródła ciepła rekuperator zrobi

    Masz zle zalozenia - pasywny to taki ktory zuzywa ponizej 15kWh
    energii na m2 rocznie. To nie znaczy, ze nie zuzywa nic!

    > więcej szkód bo nawet delikatna strata ciepła która nie zostanie
    > uzupełniona spowoduje spadem temperatury ...

    I myslisz ze budujacy pasywniaki wydaja kilkadziesiat tys pln zeby
    byly pasywne, a potem dopuszczaja do takich spadkow temperatur,
    szczegolnie majac dom ktory mozna ogrzac zarowka ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 105. Data: 2011-11-18 10:35:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Lis, 10:42, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

    > do jednej rury. Bo niby z jakiego powodu z wyjątkiem pomyślunku ma się nie dać
    > puścić wody z wanny inną rurą do dodatkowego zbiornika o pojemności 300
    > litrów. Jak się ogarnę z tym co teraz robię to instalację do odzyskiwania
    > ciepła z wody zrobię.

    Ciekaw jestem jak ten zbiornik, rurki i wymiennik beda wygladaly 2
    lata po uzytkowaniu z uzyciem mydla, plynow do kapieli, szamponow i
    chemii do czyszczenia wanny. Posiadacze pomp maja tak tanie CWU ze
    tworzenie takiej instalacji nie ma zadnego sensu. Sam zbiornik,
    dodatkowy wymiennik, armatura, pompy beda kosztowaly tyle co koszt CWU
    na pare lat do przodu.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 106. Data: 2011-11-18 10:36:04
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >?Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    18g2000yqj.googlegroups.com...

    >To i tak brednie! Mnie pompa wyszla 20k i zwroci mi sie w 5-6 lat.,
    Tobie tak. Bo porównujesz do grzania prądem bo gazu nie masz a węgla/drewna
    nie chcesz
    Ale Kaszpirowi niekoniecznie
    >Potem bede placil polowe tego co przecietny palacz weglowy w podobnym
    >domu. To male zyski? ;)

    J.w.

    > Solarki mozna miec za 6-8k pln komplet - jak
    >ktos grzeje gazem to tez zwrot bedzie bardzo krotki.

    Tu można dyskutować. CWU dla 3 osobowej rodziny grzane gazem to maks 100zł
    miesięcznie(piszę bo mieszkałem w mieszkaniu i grzałem gazem a teraz mam tam
    lokatorów i tez grzeją wode gazem). Przyjmując że solar zapewni
    zapotrzebowanie w 100% na CWU przez 5- czy nawet 6 miesięcy w roku to zwrot
    po min 10-12 latach.

    Ja myślę że ludziska nie są głupie wbrew pozorom i liczyć potrafią i gdyby
    te PC i solary były tak bardzo opłacalne to by to masowo ludziska kupowali.
    Jak już pisałem nie jestem przeciwnikiem ani PC ani went mech ani solarów,
    tylko drąże temat, zadaję pytania aby ustalić czy DLA MNIE te wynalazki sa
    opłacalne. Budowa kolejnego domu tuż tuz mam nadzieje i trzeba jakieś
    decyzje przemyślane podjąć.

  • 107. Data: 2011-11-18 10:43:07
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
    >I masz je na kratkach wentylacyjnych? :-)

    ja mam :)

    b.

  • 108. Data: 2011-11-18 10:43:15
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > domu. To male zyski? ;) Solarki mozna miec za 6-8k pln komplet - jak
    > ktos grzeje gazem to tez zwrot bedzie bardzo krotki.

    To że tobie ...

    Podaj firmię która wykona za takie kwoty jakie podajesz kompletną
    instalację z montażem , uruchomieniem , wszystkimi dodatkowymi
    kosztami , częściami i itd ...

    Bo że Ty masz za tyle nie znaczy że inni za tyle będą mogli kupić ...

    Solarki montował sąsiad dom dalej. Dokładnie wiem ile kosztowało bo
    rozmawiałem z hydralikiem który to montował. Wyszło im za solary (3
    panele) coś ponad 10-12tys zł i było to po "taniości" z tego co mówił
    sąsiad ...

    Lubię znać ceny i koszty dla typowego "kowalskiego" a nie po
    znajomości i itd , bo to nijak ma się do rzeczywistości ...

  • 109. Data: 2011-11-18 10:46:40
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >ja mam :)

    Kurcze u mnie tez są jak teraz zauważyłem;). Były już w zestawie z kratką.
    To może dlatego nie mam problemów z robactwem;). Miałem za to problem z
    kretem ale rozwiązałem go;))

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 110. Data: 2011-11-18 10:58:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał w wiadomości grup
    3g2000vbw.googlegroups.com...

    >Lubię znać ceny i koszty dla typowego "kowalskiego" a nie po
    >znajomości i itd , bo to nijak ma się do rzeczywistości ...

    Tu nie chodzi raczej o "po znajomości" Chodzi o koszty robocizny które jak
    inwestor nieświadomy itp to wynoszą drugie tyle co zakup danego sprzętu.
    Albo jak kupisz solary z dotacjami to tez wbrew pozorom wyjdą drożej niż
    gdybyś kupił sam. No i jak jeszcze potrafisz/masz czas samemu zamontować to
    koszty są sporo niższe.
    Jak inwestor nieświadomy to go wykonawcy skroją że hej- tu gdzieś niżej jest
    post ze murarz za wymurowanie 120 mkw ścianki chciał ponad 7000 zł.