  • 151. Data: 2011-11-20 09:30:50
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Lis, 16:32, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

    > Twoją. To Tobie jak dobrej gospodyni wszystko w rękach rośnie.

    Nie, ja sie opieram na faktach. Ty probujesz cos liczyc ale zakladasz
    niepoprawne dane wejsciowe. Wiec te wyjsciowe tez beda niepoprawne. Ja
    tylko wrzucilem czujki temperatury do kanalow i pokazalem wykres z
    ktorym nie mozesz dyskutowac - naprawde nie narysowalem go w
    photoshopie, nie chcialoby mi sie :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 152. Data: 2011-11-20 09:34:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Lis, 16:48, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

> [...]
    > powiedział że on by znalazł. Kto to sprawdzi co on napisze. Komisję robotniczo
    > chłopską chcesz powołać? Biznes jest jak są równe i będą. Co zyska jak mu
    > wyjdą nierówne i to napisze? Cały czas mami naiwnych przepływami w m3 a we
    > wzorach na ciepło nie występują objętości a masy. 100m3 zimnego powietrza to
    > sporo więcej masy niż 100m3 ciepłego. Pomiar ma przed wentylatorami. Pisać
    > dalej czy już dostatecznie wpierdoliłem się pomiędzy wódkę a zakąskę. Widział
    > Ty kiedyś balon na zimne powietrze, bo on twierdzi że taki da się zrobić.

    Pewnie, ze pisz. Wiec jaka jest roznica w masie powietrza o
    temperaturze 0stC, a 16stC. Napisz odrazu jaki to ma wplyw na wynik -
    czy jest to w procentach czy raczej w promilach ?:)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 153. Data: 2011-11-20 12:37:58
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > tylko wrzucilem czujki temperatury do kanalow i pokazalem wykres z
    > ktorym nie mozesz dyskutowac - naprawde nie narysowalem go w

    Nie nie możesz a nie chcę. Brakuje w nich ważnego parametru.

  • 154. Data: 2011-11-20 12:40:01
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > temperaturze 0stC, a 16stC. Napisz odrazu jaki to ma wplyw na wynik -
    > czy jest to w procentach czy raczej w promilach ?:)

    O swoich przemyśleniach poinformuj konstruktorów silników odrzutowych. Bo oni
    nie wiedzą i cały czas budują silniki do samolotów które latają.

  • 155. Data: 2011-11-20 15:10:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Lis, 13:40, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

    > O swoich przemyśleniach poinformuj konstruktorów silników odrzutowych. Bo oni
    > nie wiedzą i cały czas budują silniki do samolotów które latają.

    No dawaj dawaj - czemu nie chcesz podac o co Cie prosze? To dwie
    bardzo proste dane. Gestosc przy 0stC kazdy zna bo jest podana chocby
    w wikipedii "W warunkach normalnych (0 °C i 1013,25 hPa), suche
    powietrze ma gęstość ?STP = 1,293 g/l." Jaka ma gestosc powietrze o
    temp. 16stC wyzszej ? Ja tez nie wiem - chetnie sie dowiem i skoryguje
    o te wartosci obliczona sprawnosc :) Czekam na odpowiedz w postaci
    jednej konkretnej liczby. Jezeli odpiszesz inaczej lub zaczniesz
    ktorys ze swoich slowotokow - uznam ze nie da sie z Toba rzeczowo
    dyskutowac. Pamietaj - jedna liczba :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 156. Data: 2011-11-21 08:40:36
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > jednej konkretnej liczby. Jezeli odpiszesz inaczej lub zaczniesz
    > ktorys ze swoich slowotokow - uznam ze nie da sie z Toba rzeczowo

    Jak nie wiesz i nie umiesz policzyć to eksperyment zrób. Wsadź pustą
    plastikową zakorkowaną butelkę po wodzie mineralnej do zamrażarki. Następnego
    dnia wyjmij i opisz ile się na oko w nią by wody zmieściło. Czy pół czy 1/3
    objętości. Doświadczenie jest miarą poznania Świata, jak byś nie wiedział. Jak
    se liczysz że ten współczynnik to 0,004 na stopień to mało to się grubo mylisz.

  • 157. Data: 2011-11-21 10:43:41
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:jad2q4$nc1$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Jak
    > se liczysz że ten współczynnik to 0,004 na stopień to mało to się grubo

    0,004 to gruba pomyłka?

    kogutek, jedna cyfra miała być, widze ze sobie nie radzisz. No to ci
    podpowiem - różnica gestosci powietrza wynosi jakies 6% między temp 0 i 16
    stopni. Czy to obala jakiekolwiek obliczenia dotyczące sprawnosci
    rekuperatora czy wywoła wyłącznie twoj kolejny słowotok?

    Ale dodatkowo jeszcze jedno - oba wentylatory u Adama sa po stronie ciepłej
    (jeden pracuje w 14stopniach a drugi w 16stopniach) - jeśli przepływy
    objętosciowe sa ustawione równe to przepływy masowe (w wentylatorach) sa
    równe z dokładnoscią do 7 promili.

    Wymysl inny argument, mówie ci ze spisek masonerii tu bedzie niezły.

    b.

  • 158. Data: 2011-11-21 12:21:31
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 21 Lis, 09:40, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

> [...]
    > se liczysz że ten współczynnik to 0,004 na stopień to mało to się grubo mylisz.

    WolframAlpha potrafi pomóc:

    http://www.wolframalpha.com/input/?i=air+density+at+
    -16c
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=air+density+at+
    16c

    Wychodzi ok. 15-20% różnicy w gęstości między ekstremami (pytanie, czy
    wentylatory zaciągają konkretnie tą temperaturę?) Licząc 100 m3/h,
    daje to ~20 kg powietrza/h * 40 stopni - ok. 0.8 kWh (nie weim, czy w
    dobrą stronę liczę).

    mucher

  • 159. Data: 2011-11-21 12:59:41
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Dzieki wszystkim za pomoc ...

    Na razie z rekuperatora rezygnuje. Myślałem nad Luną 200 , ale trochę
    przeraża mnie jest zachłanność na prąd (120W) i trochę słaba
    konstrukcja (obudowa z styropianu) oraz podobno wysoka głośność.
    Zapewne przy normalnej eksploatacji dało by się zrobić aby działało to
    z mniejszą mocą , choć sam rekuperator nie jest aż bardzo wydajny ,
    więc nie wiadomo o ile dało by się obniżyć moc aby wydajnośc pozostała
    na odpowiednim poziomie i o ile by spadło zużycie pradu ...
    Dodatkowo po rozmowie z fachowcem rekuperator powinno zrobić z GWC bo
    inaczej wydajność mocno spada i pojawiają się zima problemy (lodowate
    powietrze zasysane zamraża wentylatory i wentylacja siada a dzięki GWC
    problem można zminimalizować a efektywność rekuperacji zwiększyć ...

    Poczekam jeszcze trochę na spadki cen , wejście nowych oszczędnych
    modeli i wtedy może się zdecyduje ...
    Rekuperator byłby i tak używany tylko w sezonie zimowym , bo w innych
    okresach jednak wolę wietrzyć i mieć świeże powietrze przez otwarte
    okna a nie przez jakies rury ;)

  • 160. Data: 2011-11-21 18:19:16
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytań ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > cholera, wiadomo ze dla węgla oszczednosci wyjda słabe, ale porównywalne z
    > ceną prądu czyli jakies 250zł? nieprawdopodobne - wyslij mi jesli mozesz ten
    > arkusz na priv z twoimi danymi....

    Moje wyliczenia:

    http://w596.wrzuta.pl/plik/01AGyyy7rHp/straty

    Dane do wyliczeń:

    Dom (powierzchnia mieszkalna na której byla by wentylacja mechaniczna
    z rekuperacją) - 95m2 , wysokośc 2,6m.
    Na podłogach styropian 2x5cm (czyli 10cm) , na ścianch styropian
    15cm , sufit - wełna (2x15cm) , strop drewniany z legarów drewnianych.
    Poddasze (strych) nie ocieplone , dach nie ocieplony. Powierzchnia
    mieszkalna tylko na parterze , więc sufit mocno ocieplony.
    Okna 5-komorowe Veka U=1.0.

    Ogrzewanie podłogowe w całym domu + 1 grzejnik w łazience (głupota bo
    i tak na nim jest taka sama temp. jak w podłogówce) ale w przyszłości
    dzięki temu mozna będzie zrobić ogrzewanie na poddaszu ;)

    Piec na ekogroszek Skam-P Premium 12kW ze sterowaniem PID + sterownik
    pogodowy UM-4PS.

    No chyba że coś źle policzyłem. Może nie jest te wyliczenie super
    dokładne ale mam nadzieję że dośc prawdziwe ...

    Jak na razie (pierwszy sezon palenia) (dom rozpoczeta budowa 09/2010 ,
    zakończenie budowy 05/2011 , wprowadzenie 08/2011)