  • 51. Data: 2011-11-16 19:44:11
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:0c7465a6-2cbc-417a-a81f-adc617055e57@m10g2000vb
    c.googlegroups.com...
    >Aha - bo zapomnialem dodac. W wynikach / wykresach musi byc maly blad
    >pomiarowy lub dodatkowy wplyw czegos.. np. ciepla generowanego przez
    >wentylatory. Poniewaz reku jest zwyklym wymiennikiem wiec powinien
    >wymieniac taka sama ilosc energii po obu stronach - czyli roznica

    nie ma zadnego bledu - ta róznica to wynik kondensacji wody.

    b.

  • 52. Data: 2011-11-16 19:46:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Lis, 20:21, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

> [...]
    > generowane przez wentylatory może stanowić jakiś tam procent ciepła wliczanego
    > w sprawność rekuperatora. Wychodzi że jak zamiast rekuperatora do pudełka od
    > butów wsadzić żarówkę setkę i chłodzić ją wentylatorem. To będzie z
    > powodzeniem w mrozy robiła za super hiper rekuperator kosztujący kilka czy
    > kilkanaście tysięcy z montażem. Tylko po co świecić w pudełku jak sobie można
    > żarówkę w pokoju włączyć. Trzy w jednym wtedy będzie, tanio, ciepło i widno. O
    > bezszelestnej pracy żarówki przez grzeczność nie wspomnę. Z poważaniem Kogutek.

    Sorry kogutek ale bredzisz bez sensu. Zarowka Ci zastapi wentylacje ?
    Rekuperator ma odzyskiwac cieplo i jak widac bardzo skutecznie to robi
    (sprawnosc ~90%). Oprocz tego wentyluje pieknie wszystkie
    pomieszczenia, wyciaga wilgoc i smrodek z WC i z gotowania. Jak sie ma
    do tego wiszaca zarowka ? Chyba juz sam nie wiesz co wymyslasz :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 53. Data: 2011-11-16 19:48:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Lis, 20:44, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:0c7465a6-2cbc-417a-a81f-adc617055e57@
    m10g2000vbc.googlegroups.com...

    > nie ma zadnego bledu - ta róznica to wynik kondensacji wody.

    Mozesz miec racje, bo obliczylem ze przy 200m3/h wentylatory musialyby
    dawac ~127W kazdy energii cieplnej zeby podgrzac 200m3/h o 1,9stC.
    Przy czym przy tej predkosci one pobieraja... ~25W kazdy ;) Wiec nie
    ma takiej mozliwosci, zeby to byly one!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 54. Data: 2011-11-17 08:13:08
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    5g2000vbb.googlegroups.com...

    >Wyciagam usrednione 16,3 stC, nawiewa 14,4 stC przy temperaturze
    >zewnetrznej -1,9 stC. Sprawnosc reku = 89%.

    Przelicz te % na kWh wtedy będzie nam łatwiej ocenić rekuperator od strony
    ekonomicznej.

  • 55. Data: 2011-11-17 08:15:59
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

    >Przestań pier..ć głupoty, nic nie masz do powiedzenia, a pleciesz jak
    >potłuczony.

    A może zacznij stosowac jakieś argumenty konkretne?
    >Twoje wyliczenia są tyle samo warte co ty, spadaj trollu z tej grupy.
    Napisz dokładnie gdzie Twoim zdaniem popełnił błąd zamiast walić ogólnikami

  • 56. Data: 2011-11-17 09:59:43
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytań ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Co do wentylacji grawitacyjnej ...
    > U mnie działa , po roszczelnieniu okien mam świeże powietrze i
    > wentylacja działa prawidłowo ...

    Zdecydowałem się jednak na WM z rekuperatorem, tyle że nie teraz ...

    Obserwuje temat od pewnego czasu i widzę że ceny powoli ale dość mocno
    spadają ...
    Poczekam jeszcze pewien czas i jak ceny zejdą do normalnego poziomu to
    wtedy zamontuje ...

    Jak na razie po wyliczeniach wyszło mi że zyski jakie bym uzyskał po
    zastosowaniu rekuperatora zostały by przejedzone przez rekuperator
    (prąd) , a świeże powietrze mozna mieć bez rekuperatora (okna
    roszczelnić i wietrzyć) ...
    Oczywiście będą straty ciepła , ale nic nie ma za darmo ... Albo
    świeze zdrowe powietrze kosztem trochę wyższych opłat za ciepło , ale
    zaduch , wilgoć , grzyb i niższe koszty za ogrzewanie ale kosztem
    zdrowia i usuwania pleśni i grzyba ...

  • 57. Data: 2011-11-17 11:42:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Lis, 09:13, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    5g2000vbb.googlegroups.com...

    > Przelicz te % na kWh wtedy będzie nam łatwiej ocenić rekuperator od strony
    > ekonomicznej.

    To trzeba obliczyc inaczej - trzeba wiedziec ile kWh zuzywa wentylacja
    grawitacyjna i porownac z mechaniczna. Ja wentyluje 150m3/h, przy
    sredniej temperaturze sezonu (2-3stC) roznica miedzy tym co zaciagam,
    a tym co wyrzucam wynosi ok 2stC. Czyli wyrzucam co godzine 102W.
    Sezon grzewczy 220dni * 24h = 5280h * 0,102kW = 538kWh. Do tego reku
    zuzywa mi liczmy nawet te 40W (bo jak sie filtry zapchaja to
    obciazenie rosnie) i liczmy dzialanie przez caly rok (bo to
    koniecznosc) = 8760h * 0,04 = 350kWh.

    Czyli WM zuzywa u mnie (a chata dosc duza i wentyluje nawet garaze /
    piwnice) 540kWh energii generowanej przez CO i 350kWh pradu.

    Ile zuzywa grawitacyjna ? Tego nie wiem. OZC po przelaczeniu WM na
    wentylacje naturalna wylicza zuzycie az 6670kWh / rok.

    Dla mojego przypadku (a grzeje juz bardzo tania PC) koszt WM wynosi
    ~65pln + prad 140 = lekko ponad 200 pln, a grawitacyjna wynioslaby ok.
    800 pln.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 58. Data: 2011-11-17 11:44:31
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Napisz dokładnie gdzie Twoim zdaniem popełnił błąd zamiast walić
    > ogólnikami

    od dawna kogutek twierdzi ze realna sprawnosc reku wychodzi poniżej 50%.
    Adam dał przykład ze jest dużo więcej. Pitoli ze oszczednosci są na poziomie
    kosztów pradu dla wentylatorów.
    Co do ekonomiki, o która pytasz w drugim wątku: mój dom w budownie wg
    symulacji ma zuzywac energii na ogrzewanie bez zastosowania reku 2840zł, a z
    reku 1700+koszt prądu 250zł. Czyli oszczędze około 900zł rocznie. No więc
    zobaczymy za ile rekuperator sie uda kupić i wtedy wyjdzie jak to sie
    opłaca. Ale twierdzic ze nigdy i nikomu sie nie zwróci to bzdura.

    b.

  • 59. Data: 2011-11-17 11:51:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Lis, 12:44, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > zobaczymy za ile rekuperator sie uda kupić i wtedy wyjdzie jak to sie
    > opłaca. Ale twierdzic ze nigdy i nikomu sie nie zwróci to bzdura.

    W moim przypadku OZC dodaje blisko 2kW wymaganej mocy do zrodla
    ciepla. 2kW roznicy w przypadku zakupy pompy ciepla to 2-3k pln "w
    plecy". Jak ktos robi odwierty albo nie robi samemu kolektora
    poziomego to kolejne ~1,5-3k pln wyda na wiekszy kolektor dolnego
    zrodla. Grosik do grosika i reku moze wyjsc gratis w instalacji ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 60. Data: 2011-11-17 11:57:59
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.11.2011 Budy? <b...@g...pl> napisał/a:

    > od dawna kogutek twierdzi ze realna sprawnosc reku wychodzi poni?ej 50%.
    > Adam da? przyk?ad ze jest du?o wi?cej. Pitoli ze oszczednosci s? na poziomie
    > kosztów pradu dla wentylatorów.
    > Co do ekonomiki, o która pytasz w drugim w?tku: mój dom w budownie wg
    > symulacji ma zuzywac energii na ogrzewanie bez zastosowania reku 2840z?, a z
    > reku 1700+koszt pr?du 250z?. Czyli oszcz?dze oko?o 900z? rocznie. No wi?c
    > zobaczymy za ile rekuperator sie uda kupi? i wtedy wyjdzie jak to sie
    > op?aca. Ale twierdzic ze nigdy i nikomu sie nie zwróci to bzdura.

    A jak to jest z NAGRZEWANIEM domu latem przez WM w upalny dzień? W końcu
    wpompuje się w dom sporo gorącego powietrza. Przy WG mogę przewietrzyć
    rano, zamknąć i liczyć na to, że do wieczora nie zrobi się piekarnik.
    --
    Samotnik