    From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator i WM kilka pytań ...
    Date: Thu, 17 Nov 2011 01:59:43 -0800 (PST)

    > Co do wentylacji grawitacyjnej ...
    > U mnie działa , po roszczelnieniu okien mam świeże powietrze i
    > wentylacja działa prawidłowo ...

    Zdecydowałem się jednak na WM z rekuperatorem, tyle że nie teraz ...

    Obserwuje temat od pewnego czasu i widzę że ceny powoli ale dość mocno
    spadają ...
    Poczekam jeszcze pewien czas i jak ceny zejdą do normalnego poziomu to
    wtedy zamontuje ...

    Jak na razie po wyliczeniach wyszło mi że zyski jakie bym uzyskał po
    zastosowaniu rekuperatora zostały by przejedzone przez rekuperator
    (prąd) , a świeże powietrze mozna mieć bez rekuperatora (okna
    roszczelnić i wietrzyć) ...
    Oczywiście będą straty ciepła , ale nic nie ma za darmo ... Albo
    świeze zdrowe powietrze kosztem trochę wyższych opłat za ciepło , ale
    zaduch , wilgoć , grzyb i niższe koszty za ogrzewanie ale kosztem
    zdrowia i usuwania pleśni i grzyba ...