  • 61. Data: 2020-06-22 12:09:48
    Temat: Re: Remont domu w Anglii po polsku...
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie chuja nie kumam o co chodzi z tym co napisałeś. Czy przez to że zrobiłeś remont
    bank obniży kwotę kredytu o wysokość nakładów jakie poniosłeś? Skąd się bierze
    cudowne rozmnożenie że wydałeś na remont 10 tysięcy a bank uznaje że to było 45
    tysięcy. I na końcu pojawia się pytanie w jaki sposób wartość nazwijmy ją bankowa
    odzwierciedla wartość domu jeśli właściciel musi go sprzedać a nikt nie chce kupic,
    albo jest jeden co daje swoją wartość rynkowa? W handlu jest niewiele przypadków w
    których transakcje nie są robione pod przymusem. Najczęstszym czynnikiem przymusowym
    jest czas. Ktoś kupił nowy samochód i ma do sprzedania stary. Chce 1000. Przychodzi
    ktoś kto daje 800. Sprzedający się obraża. Ale jak ma wykupić ubezpieczenie za 100
    żeby kolejny rok sprzedawać to na tydzień przed wykupieniem ubezpieczenia sprzeda za
    650, jeśli znajdzie kogoś kto będzie chciał tyle zapłacić. Twierdzenie że coś w
    wyniku jakiś działań zyskało na wartości przed sprzedażą tego czegoś nie ma sensu. To
    czy zyskało czy nie zyskało jest wtedy kiedy liczysz pieniądze jakie Ci ktoś
    zapłacił.

  • 62. Data: 2020-06-22 13:56:03
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Nie chuja nie kumam o co chodzi z tym co napisałeś. Czy przez to że zrobiłeś remont
    bank obniży kwotę kredytu o wysokość nakładów jakie poniosłeś?

    nie, nie obniży. Wzrasta wartość domu więc procentowo masz mniej do
    spłaty - możesz dopożyczyć więcej (więc skorzystać z wirtualnej wartości
    domu bez jego sprzedaży)

    Skąd się bierze cudowne rozmnożenie że wydałeś na remont 10 tysięcy a
    bank uznaje że to było 45 tysięcy.

    rzeczoznawca wycenia. Każda transakcja sprzedaży czy remortgage ma
    rzeczoznawcę. Przy sprzedaży jest to kwota na jaką bank da kredyt -
    czyli jak rzeczoznawca wycenia dom na 100k, to bank da x% (na prywatny
    dom np. 90-95%) wartości tego domu. czyli jak zaoferujesz 90k i ktoś się
    zgodzi, to bank (przy 90%) da 81.000 a 9.000 musisz mieć wkładu
    własnego. Ale jak dasz 120.000 (przy wartości 100k z wyceny) to musisz
    mieć 10k+20k=30k wkładu własnego.
    A skąd się bierze rozmnożenie? Ja np. dodałem drugą łazienkę - robiłem
    sam więc zaoszczędziłem ze 4-5k na robociźnie, kosztowała mnie chyba ok
    1.5k. A dla leniwego Angola wartość wzrosła np. o 8k bo już ma łazienkę
    i nawet nie wpadłby na to że mógłby kupić taniej i ktoś za 6k by mu ją
    zrobił...
    Wymieniłem piec dwufunkcyjny - za nowy piec dwufunkcyjny z wymianą i
    materiałami zapłaciłem 800 funtów (też część robót wykonałem sam), ale
    to było bardzo tanio - zwykle bez 2k nikt tego nie zrobi (i nie ma co
    się dziwić jak za papiery gazownicze zapłacił 8k...)

    I na końcu pojawia się pytanie w jaki sposób wartość nazwijmy ją
    bankowa odzwierciedla wartość domu jeśli właściciel musi go sprzedać a
    nikt nie chce kupic, albo jest jeden co daje swoją wartość rynkowa?

    wartość rynkowa wyceniana jest na podstawie wartości okolicznych
    nieruchomości. Łatwo to wycenić - domy są bardzo podobne (dom z 2
    sypialniami jest często identyczny jak inny 2 sypialniowy dom na tej
    samej ulicy), różnią się często tylko wykończeniem. Oczywiście jak nie
    ma popytu na nieruchomości to możesz mieć realny problem ze sprzedażą w
    cenie wyliczonej przez rzeczoznawcę. Może być też tak - jak choćby rok
    temu, gdy kupowałem dom - że domy były sprzedane w dzień wystawienia
    ogłoszenia. Ja za swój dałem +2500 do ceny "rynkowej", teraz jest warty
    +12.500 - więc nawet gdyby nagle ceny były na chwilę niższe, to ciężko
    byłoby mi zejść do wartości z dnia zakupu

    W handlu jest niewiele przypadków w których transakcje nie są robione
    pod przymusem. Najczęstszym czynnikiem przymusowym jest czas.

    tutaj sprzedaż domu trwa dużo dłużej niż w PL. szukasz nieruchomości
    która cię interesuje, wtedy zaczynasz szukać klienta na twój dom. może
    to trwać kilka miesięcy - u mnie trwało 3 miesiące i było to dość
    krótko. W każdej chwili jedna ze stron może się wycofać (bo np. dom
    który chcesz się sprzedał)

[...]
    banki jednak myślą inaczej i na podstawie kwoty wyliczonej przez
    rzeczoznawcę pożyczają pieniądze...

    Lukasz

  • 63. Data: 2020-06-22 15:36:13
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 22.06.2020 11:21, collie wrote:

    > Żeby czuł się ze sobą odrobinę lepiej "z powodu własnej wewnętrznej
    > walki"? O tym dalej. Zawzięty homofob to często kryptogej. Najnowsze
    > badania sugerują, że im większa homofobia, tym wyższe prawdopodobieństwo
    > ukrytych skłonności homoseksualnych. Z badań opublikowanych w maju 2016
    > w "Dzienniku Medycyny Seksualnej" ("The Journal of Sexual Medicine")
    > wynika, że mężczyźni deklarujący poglądy homofobiczne, odruchowo wykazują
    > pozytywną reakcję na obrazy przedstawiające zachowania homoseksualne.

    Czyli czy Duda jest ukrytym homo ?

  • 64. Data: 2020-06-22 16:06:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Generalnie wiem o co chodzi ale burzy się we mnie jak ktoś operuje tekstami że prąd z
    solarów jest darmo albo że coś według niego jest ileś warte w sytuacji jak nie chce
    tego sprzedać albo chce ale jeszcze nic nie robi w tym kierunku. Jeśli ktoś nie chce
    czegoś sprzedać to takie coś nie ma ceny. To trudno mówić o wartości. Ile coś jest
    warte okazuje się jak się liczy pieniądze jakie się dostało. To że rzeczoznawca coś
    wycenił to bzdety nie warte uwagi.

  • 65. Data: 2020-06-22 16:10:32
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.06.2020 o 15:36, KIKI pisze:

    > Czyli czy Duda jest ukrytym homo ?

    Jeśli stawia także spację przed pytajnikiem, to kto wie?
    I jak rzekł święty JP2 - nie lękajcie się. Coming outu.

  • 66. Data: 2020-06-22 16:40:15
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 22.06.2020 16:10, collie wrote:

    > Jeśli stawia także spację przed pytajnikiem, to kto wie?
    > I jak rzekł święty JP2 - nie lękajcie się. Coming outu.

    Wszyscy jesteśmy homo tylko o tym nie wiemy :-)
    Ja bym chciał żeby w Polsce było takie prawo jak w Rosji.

  • 67. Data: 2020-06-22 17:22:24
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-22 o 16:40 +0200, KIKI napisał:
    > Wszyscy jesteśmy homo tylko o tym nie wiemy :-)
    > Ja bym chciał żeby w Polsce było takie prawo jak w Rosji.

    Wot, pożałujsta:

    https://emigrant.guru/kak/imigratsiya-v-rossiy.html

    Mateusz

  • 68. Data: 2020-06-22 17:51:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Wot, pożałujsta:
    >
    > https://emigrant.guru/kak/imigratsiya-v-rossiy.html

    To chyba tak nie działa. Niektórym chodzi nie tyle o to, by
    znaleźć dla siebie miejsce, w którym będą się dobrze czuli.
    Satysfakcję mają dopiero wtedy, gdy narzucają prawa innym.

    Jarek

    --
    Wszyscy krzyczeli, nie pojąłem ani słowa.
    Autorytetu władza nie ma tu za grosz,

  • 69. Data: 2020-06-22 17:54:12
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.06.2020 o 16:40, KIKI pisze:

    > Wszyscy jesteśmy homo tylko o tym nie wiemy :-)
    > Ja bym chciał żeby w Polsce było takie prawo jak w Rosji.

    ??, ?? ? ????? ??????. ? C?????.

  • 70. Data: 2020-06-22 18:14:32
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    tego sprzedać albo chce ale jeszcze nic nie robi w tym kierunku.

    przecież ci napisałem że w UK nie musisz sprzedać żeby znać wartość...

    Jeśli ktoś nie chce czegoś sprzedać to takie coś nie ma ceny. To
    trudno mówić o wartości. Ile coś jest warte okazuje się jak się liczy
    pieniądze jakie się dostało.

    ...no i możesz liczyć papierowe pieniądze mimo że domu nie sprzedasz

    To że rzeczoznawca coś wycenił to bzdety nie warte uwagi.

    tak, w tym roku dla mnie to bzdet nie warty uwagi, ale tylko z jednego
    powodu. Wyceniłem to, żeby wiedzieć jakie mam perspektywy i jaką
    szacunkową wartość mogę osiągnąć po kolejnych remontach. Normalni ludzie
    tego nie robią i rzeczoznawca pojawia się tylko przy remortgage czyli
    nie częściej niż co 2 lata. Wielu nie robi nic i ma gdzieś, że płaci
    więcej (to tak samo jak nie podpiszesz nowej umowy na telefon w Polsce -
    przechodzi na czas nieokreślony zwykle na gorszych warunkach). Gdybym
    chciał, mógłbym przy takiej wycenie wyciągnąć 90% bieżącej wartości domu
    w formie kredytu - czyli dostałbym do ręki kilka tysięcy. Jest to jak
    najbardziej realna zmiana wartości bez sprzedaży. Nie opłaca mi się to,
    bo to za mała zmiana, a umowę kredytową mam podpisaną na 2 lata więc
    musiałbym zapłacić karę za jej wcześniejsze zerwanie. Ale jak
    najbardziej mógłbym, nawet teraz (no dobra - teraz ze względu na wirusa
    i zawirowania z tym związane nie) z tych pieniędzy skorzystać.
    Wiem, że w Polsce ciężko to sobie wyobrazić - ale porównaj to do
    samochodów - mając ceny podobnych samochodów z podobnego rocznika jesteś
    w stanie oszacować wartość swojego i ocenić czy wartość wzrosła czy
    spadła...

    Lukasz