eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieRenowacja starych podłóg drewnianych (deski malowane, niestety...) › Renowacja starych podłóg drewnianych (deski malowane, niestety...)
    From: j_d <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Renowacja starych podłóg drewnianych (deski malowane, niestety...)
    Date: Wed, 23 Sep 2009 22:09:01 -0700 (PDT)

    Witam!

    Mam starą podłogę drewnianą (ok. 90 m2), deski na stropie Kleina
    (stary dom, podłoga położoną jeszcze w latach 30. ubiegłego wieku).
    Jest w miarę dobrym stanie, jest niestety pomalowana okropną czerwoną
    farbą. Chciałbym ją scyklinować do żywego drewna, wypełnić szpary
    pomiędzy deskami i polakierować. Są też do uzupełnienia trzy fragmenty
    podłogi, w miejscach po zdemontowanych piecach kafflowych.

    Fachowcy zaproponowali następujące warianty:
    1) cyklinowanie + malowanie 3x (w tym podkład), lakier to Domalux,
    koszt 40 PLN/m^2, szpary między deskami - 5 PLN/m^2, wypełniaczem (nie
    lakierem) zmieszanym z pyłem z cykliny,
    2) cyklinowanie + malowanie 4x (w tym podkład), koszt 65 PLN/m^2,
    lakier to Bona Resident, w tej cenie również wypełnienie szpar
    wypełniaczem j.w.,
    3) cyklinowanie + malowanie 3x - 45 PLN/m^2, szpachlowanie - od 5 do
    10 PLN/m^2, do tego lakier wybieram sam i jest rozliczany dodatkowo,
    proponowano mi lakier dwuskładnikowy, przy czym muszę liczyć się z
    kosztem ok. 25 PLN/m^2 takiego lakieru.

    Biorę pod uwagę opcję nr 1 dlatego, aby pozbyć się w miarę tanio tej
    farby z podłogi (część cykliniarzy nie chce się za takie podłogi brać,
    bo "za dobre mają maszyny"), polakierować ją i za kilka lat odnowić,
    ale trochę odstrasza ten Domalux (większość fachowców go odradza).

    Dodam, iż z fachowcem proponującym opcję nr 2 rozmawiałem dość długo,
    oglądałem jego robotę (zaprosił mnie, aby przyjrzeć się jego pracy),
    proponował mi również obejrzenie poprzednich prac. Odpowiedział na
    wszystkie moje pytania bardzo szczegółowo i myślę, że dobrze by mi się
    z nim współpracowało (to też jest ważne i warto za to zapłacić).

    Czy mogę prosić o ustosunkowanie się do powyższych wariantów?
    Szczególnie interesuje mnie opinia o lakierach (Domalux vs. Bona
    Resident vs. lakier dwuskładnikowy). Czy oprócz wypełniaczy mieszanych
    z pyłem (nie na bazie silikonu) stosuje się również wypełniacze
    silikonowe do podłóg? Jeżeli tak, to czy (i w czym) są one lepsze od
    tych mieszanych z pyłem?

    W domu mam dwa mieszkania. W jednym z nich przeprowadziłem już taką
    operację, było to co prawda kilkanaście lat temu (inne maszyny,
    lakiery, itp.), ale dzięki temu wiem, czego mogę się spodziewać, a
    czego nie. Dlatego jestem zdecydowany na wariant z renowacją podłogi -
    nie interesują mnie panele, parkiety, itp. kładzione na obecnej
    podłodze.

    Pozdrawiam,

    Jacek

    P.S. Podane ceny dotyczą fachowców z Poznania i okolic.