  • 1. Data: 2009-09-24 05:09:01
    Temat: Renowacja starych podłóg drewnianych (deski malowane, niestety...)
    Od: j_d <j...@o...pl>

    Witam!

    Mam starą podłogę drewnianą (ok. 90 m2), deski na stropie Kleina
    (stary dom, podłoga położoną jeszcze w latach 30. ubiegłego wieku).
    Jest w miarę dobrym stanie, jest niestety pomalowana okropną czerwoną
    farbą. Chciałbym ją scyklinować do żywego drewna, wypełnić szpary
    pomiędzy deskami i polakierować. Są też do uzupełnienia trzy fragmenty
    podłogi, w miejscach po zdemontowanych piecach kafflowych.

    Fachowcy zaproponowali następujące warianty:
    1) cyklinowanie + malowanie 3x (w tym podkład), lakier to Domalux,
    koszt 40 PLN/m^2, szpary między deskami - 5 PLN/m^2, wypełniaczem (nie
    lakierem) zmieszanym z pyłem z cykliny,
    2) cyklinowanie + malowanie 4x (w tym podkład), koszt 65 PLN/m^2,
    lakier to Bona Resident, w tej cenie również wypełnienie szpar
    wypełniaczem j.w.,
    3) cyklinowanie + malowanie 3x - 45 PLN/m^2, szpachlowanie - od 5 do
    10 PLN/m^2, do tego lakier wybieram sam i jest rozliczany dodatkowo,
    proponowano mi lakier dwuskładnikowy, przy czym muszę liczyć się z
    kosztem ok. 25 PLN/m^2 takiego lakieru.

    Biorę pod uwagę opcję nr 1 dlatego, aby pozbyć się w miarę tanio tej
    farby z podłogi (część cykliniarzy nie chce się za takie podłogi brać,
    bo "za dobre mają maszyny"), polakierować ją i za kilka lat odnowić,
    ale trochę odstrasza ten Domalux (większość fachowców go odradza).

    Dodam, iż z fachowcem proponującym opcję nr 2 rozmawiałem dość długo,
    oglądałem jego robotę (zaprosił mnie, aby przyjrzeć się jego pracy),
    proponował mi również obejrzenie poprzednich prac. Odpowiedział na
    wszystkie moje pytania bardzo szczegółowo i myślę, że dobrze by mi się
    z nim współpracowało (to też jest ważne i warto za to zapłacić).

    Czy mogę prosić o ustosunkowanie się do powyższych wariantów?
    Szczególnie interesuje mnie opinia o lakierach (Domalux vs. Bona
    Resident vs. lakier dwuskładnikowy). Czy oprócz wypełniaczy mieszanych
    z pyłem (nie na bazie silikonu) stosuje się również wypełniacze
    silikonowe do podłóg? Jeżeli tak, to czy (i w czym) są one lepsze od
    tych mieszanych z pyłem?

    W domu mam dwa mieszkania. W jednym z nich przeprowadziłem już taką
    operację, było to co prawda kilkanaście lat temu (inne maszyny,
    lakiery, itp.), ale dzięki temu wiem, czego mogę się spodziewać, a
    czego nie. Dlatego jestem zdecydowany na wariant z renowacją podłogi -
    nie interesują mnie panele, parkiety, itp. kładzione na obecnej
    podłodze.

    Pozdrawiam,

    Jacek

    P.S. Podane ceny dotyczą fachowców z Poznania i okolic.

  • 2. Data: 2009-09-24 08:26:25
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Mam a właściwie miałem ten lakier BONA półmat na parkiecie dębowym. Po
    trzech latach normalnej eksploatacji same rysy i dziury.

    PC

  • 3. Data: 2009-09-24 09:38:38
    Od: "Krzysiek" <NOSPAM_jachoska_NOSPAM@NOSPAM_gazeta.pl_NOSPAM>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam a właściwie miałem ten lakier BONA półmat na parkiecie dębowym. Po
    > trzech latach normalnej eksploatacji same rysy i dziury.

    Na psie pazury i piasek żaden lakier nie będzie odporny.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-09-24 10:12:13
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Pierwsze rysy pojawiły się od gumowych kółek zabawki mojego syna. Po
    wnikliwej analizie okazało się, że da się go zarysować czymkolwiek,
    sprzedawca zasugerował "że pewnie lakier gdzieś leżał 100 lat i się zleżał"
    a tak na prawdę lakier półmatowy jest do d... a w szczególności akurat BONA
    Resident.

    PC

  • 5. Data: 2009-09-24 10:35:23
    Od: j_d <j...@o...pl>

    On 24 Wrz, 12:12, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > a tak na prawdę lakier półmatowy jest do d... a w szczególności akurat BONA

    Dziękuję za opinię.

    Dodam, iż fachowiec nie uważa, iż jest to lakier najlepszy na rynku -
    w jego opinii istnieje wiele lakierów lepszych, ale dużo droższych. Po
    prostu to zaproponował mi w tej cenie jako rozwiązanie, które
    standardowo stosuje w takich sytuacjach.

    Jacek

  • 6. Data: 2009-09-24 11:17:30
    Od: krzychut <p...@i...pl>

    On 24 Wrz, 12:12, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > sprzedawca zasugerował "że pewnie lakier gdzieś leżał 100 lat i się zleżał"
    > a tak na prawdę lakier półmatowy jest do d... a w szczególności akurat BONA

    najwyzsza odpornosc na scieranie maja lakiery z polyskiem. Substancje
    dodawane do lakierów a wlasciwie proszki majace na celu zmniejszenie
    polysku powoduja oslabienie mechanicznej odpornosci lakieru.

    pzdr
    krzychut

  • 7. Data: 2009-09-24 14:03:03
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Biorę pod uwagę opcję nr 1 dlatego, aby pozbyć się w miarę tanio tej
    > farby z podłogi (część cykliniarzy nie chce się za takie podłogi brać,
    > bo "za dobre mają maszyny"), polakierować ją i za kilka lat odnowić,

    A próbowałeś już sam opalarką i szpachelką się jej pozbyć ?

  • 8. Data: 2009-09-24 15:31:40
    Od: j_d <j...@o...pl>

    On 24 Wrz, 16:03, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:

    > A próbowałeś już sam opalarką i szpachelką się jej pozbyć ?

    Nie. Po pierwsze - brak czasu (100 m^2 to chyba tydzień spędzony na
    kolanach). Tak jak pisałem - jeżeli kilkanaście lat temu udało się
    pozbyć farby z podłogi wyłącznie za pomocą cyklinowania, to i teraz
    raczej powinno się to udać.

    Pozdrawiam,

    Jacek

    P.S. Generalnie prosiłbym o komentarze dotyczące wypełniaczy szpar
    oraz samych lakierów. Decyzję co do faktu cyklinowania już podjąłem,
    problemem jest dla mnie wybór wypełniacza oraz lakieru.

  • 9. Data: 2009-09-25 09:17:22
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > najwyzsza odpornosc na scieranie maja lakiery z polyskiem. Substancje
    > dodawane do lakierów a wlasciwie proszki majace na celu zmniejszenie
    > polysku powoduja oslabienie mechanicznej odpornosci lakieru.

    Teraz to wiem, dlatego o tym wspomniałem.

    PC