  • 1. Data: 2009-05-28 08:01:57
    Temat: Rury PEX/AL/PEX
    Od: "bn" <j...@p...onet.pl>

    Witam. Instalacja ma byc prowadzona tego typu rurkami od rozdzielacza do
    grzejników. Jakiego producenta polecacie ? Diamond ,Wavin, Metrix to dolna
    półka a co z jakością? Na co zwracac uwagę?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-05-28 19:09:19
    Temat: Re: Rury PEX/AL/PEX
    Od: a...@g...com

    On 28 Maj, 10:01, "bn" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam. Instalacja ma byc prowadzona tego typu rurkami od rozdzielacza do
    > grzejników. Jakiego producenta polecacie ? Diamond ,Wavin, Metrix to dolna
    > półka a co z jakością? Na co zwracac uwagę?

    Nie wiem czemu porownujesz chinskiego diamonda z markowym wavinem ? :)
    Wavin jest OK - dobry i w miare tani (acz i tak 50% drozszy od
    chinszczyzny).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-05-29 15:02:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Nie wiem czemu porownujesz chinskiego diamonda z markowym wavinem ? :)
    > Wavin jest OK - dobry i w miare tani (acz i tak 50% drozszy od
    > chinszczyzny).

    amen!!!!...

    wavin, TeCe, Uponor, Herz itp...

    odradzam geberita.

    Ja osobiście preferuję TeCe i Wavin, z przewagą na TeCe.

  • 4. Data: 2009-05-29 21:06:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...

    >Nie wiem czemu porownujesz chinskiego diamonda z markowym wavinem ? :)
    >Wavin jest OK - dobry i w miare tani (acz i tak 50% drozszy od
    >chinszczyzny).

    Through the acquisition of Hepworth, Wavin now has its first production
    facility outside Europe in Foshan, China.

  • 5. Data: 2009-05-29 21:11:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
    > Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...

    > Through the acquisition of Hepworth, Wavin now has its first
    > production facility outside Europe in Foshan, China.

    to że coś sie produkuje w chinach nie znaczy że jest tandetą.

    sporo tandety produkuje sie też u nas.

  • 6. Data: 2009-05-29 21:24:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Through the acquisition of Hepworth, Wavin now has its first production
    > facility outside Europe in Foshan, China.

    Dla tego wlasnie Wavina mozna kupic teraz za 2,80 podczas gdy inne
    teoretycznie mniej markowe wloskie produkty jak Multyrama za 3zl.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-05-30 11:49:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Dla tego wlasnie Wavina mozna kupic teraz za 2,80 podczas gdy inne
    > teoretycznie mniej markowe wloskie produkty jak Multyrama za 3zl.

    Moim zdaniem pojecie "chinszczyzna" jest w tej chwili eksploatowane glownie
    przez handlowcow w celu pokazania, ze ich produkt jest lepszy (choc bywa, ze
    sami nie wiedza, ze handluja chinszczyzna. a czasem tylko udaja). Dobry
    argument, ale 10 lat temu. Dla mnie juz dawno przestal to byc synonim
    gorszej jakosci. Juz od dawna towary luskusowe i wysokiej jakosci sa
    produkowane w chinach, i proces ten jest postepujacy.

  • 8. Data: 2009-05-30 13:13:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > byc synonim gorszej jakosci. Juz od dawna towary luskusowe i wysokiej
    > jakosci sa produkowane w chinach, i proces ten jest postepujacy.

    Chinszczyzna w handlu to naduzywany synonim okreslajacy jakosc, nie kraj
    pochodzenia. Oczywiscie masz racje, ale ta tzw. chinszczyzna to naprawde
    gniot jakich malo. Szanujace sie firmy od dawna produkuja w Chinach dbajac
    jednak o jakosc, sa tez firmy ktore w Chinach nie wiele robia, a moze i
    wcale. W dzisiejszych czasach juz nic nie jest pewne i proste.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-05-30 13:34:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
> [...]
    > przestal to byc synonim gorszej jakosci. Juz od dawna towary
    > luskusowe i wysokiej jakosci sa produkowane w chinach, i proces ten

    tylko że rozróżnić trzeba produkty produkowane w fabryce w Chinach przez
    firmę xxx a produktem produkowanym przez chińskiego producenta szajsu wg
    zasady minimum kosztów.

  • 10. Data: 2009-05-30 14:17:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > jednak o jakosc, sa tez firmy ktore w Chinach nie wiele robia, a moze i
    > wcale. W dzisiejszych czasach juz nic nie jest pewne i proste.

    W dzisiejszych czasach naprawde trudno jest znalesc firme ktore nie
    produkuje w chinach, sila konkurencji. A co do chinszczyzny - ja to zawsze
    traktowalem jako "made in china". Pomijam kwestie, ze po malutku ich rodzime
    firmy produkuja z jakoscia nie ustepujaca markom zachodnim. Oczywiscie, duzo
    wody w Jangcy uplynie nim naucza sie robic np. samochody.