  • 1. Data: 2009-05-28 10:02:22
    Temat: budowa domu w rekordowym czasie
    Od: "duplo" <p...@9...pl>

    Witam

    Mam nietypowe pytanie; w jakim czasie można by najszybciej zbudować od
    podstaw piętrowy, murowany dom? Oczywiście z fundamentami, dom o
    powierzchni około 110m2. Załóżmy że ekipa/y będzie pracować przez 24h na
    dobę, czy są jakieś przeszkody techniczne, jak długo potrwałaby budowa
    takiego domu? Nie zamierzam budować tak domu, pytam czysto teoretycznie.

  • 2. Data: 2009-05-28 10:13:34
    Temat: Re: budowa domu w rekordowym czasie
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "duplo" <p...@9...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dobę, czy są jakieś przeszkody techniczne, jak długo potrwałaby budowa
    > takiego domu? Nie zamierzam budować tak domu, pytam czysto teoretycznie.

    Jak masz pozwolenie i media to stan surowy zamkniety max2 miesiące
    Instalacje dwa tygodnie, tynki tydzień, posadzki dwa dni, tydzień przerwy w
    środku(ale robisz w tym czasie np elewacje). Kolejne dwa tygodnie jedna
    ekipa robi np łazienki, druga w tym czasie ocieplenie poddasza itp..
    Teoretycznie w ciągu 3-4 miesięcy powinno sie udać;)))
    Ale to teoretycznie jest- pamiętaj.,

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-05-28 10:24:59
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > ekipa robi np łazienki, druga w tym czasie ocieplenie poddasza itp..

    czy Wy wiecie, że są domy, gdzie nie trzeba ocieplać poddasza?
    zaoszczędza sie na tym kupe czasu i pieniędzy :)
    na stropie tak samo :)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-05-28 13:31:37
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Wszystko fajnie i dałoby się nawet szybciej, ale sęk w tym, że w takim domu
    będzie potem pełno problemów - bo zaprawy muszą po prostu związać, wilgoć
    odparować, mury osiąść, żeby spokojnie kłaść tynki, posadzki etc.

    T.

  • 5. Data: 2009-05-28 13:34:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie potem pełno problemów - bo zaprawy muszą po prostu związać, wilgoć
    > odparować, mury osiąść, żeby spokojnie kłaść tynki, posadzki etc.

    Bez zartow, gdyby tego nie uwzgledniac byloby ze dwa razy szybciej.

  • 6. Data: 2009-05-28 15:03:05
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Ghost wrote:

    > Bez zartow, gdyby tego nie uwzgledniac byloby ze dwa razy szybciej.

    Rozsądny okres budowy domu to ok 12-18 mcy.
    Więc jak chcesz wybudować w 1.5-2mce to gratuluje...
    no chyba, że z prefabrykatów...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 7. Data: 2009-05-28 17:21:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Rozsądny okres budowy domu to ok 12-18 mcy.
    > Więc jak chcesz wybudować w 1.5-2mce to gratuluje...
    > no chyba, że z prefabrykatów...

    Taaa, usenetowy analfabetyzm rosnie w sile.

  • 8. Data: 2009-05-28 18:30:18
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 May 2009 17:03:05 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > Rozsądny okres budowy domu to ok 12-18 mcy.
    > Więc jak chcesz wybudować w 1.5-2mce to gratuluje...
    > no chyba, że z prefabrykatów...

    Niekoniecznie. Da się postawić gotowy do zamieszkania, wykończony dom w 2
    miesiące. Jedyną rzeczą przedłużającą budowę jest na dobrą sprawę
    fundament, tylko trzeba spełnić pewne założenia. A założenia są takie (żeby
    było jak najszybciej): płaski dach lub prefabrykowana więźba z fabryki,
    standardowych wymiarów stolarka okienna. A dalej robimy tak:

    - na fundamencie stawiamy stalowe belki
    - przestrzeń między belkami wypełniamy ytongiem murowanym na klej

    powyższe trwa 2 tygodnie
    od tego momentu można już wykańczać dom

    - elewacja metodą ciężką-suchą, wykonywana jednocześnie z pracami wewnątrz
    - wewnątrz: suche tynki, suche podkłady podłogowe

    Czas wykonania od wbicia łopaty w ziemię aż do momentu kiedy można kłaść
    płytki i malować ściany max 1,5 miesiąca. Jest to technologia z powodzeniem
    stosowana w budownictwie przemysłowym.

    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2009-05-28 19:08:21
    Od: a...@g...com

    On 28 Maj, 15:31, Tomasz Nowicki <t...@s...com> wrote:
    > Wszystko fajnie i dałoby się nawet szybciej, ale sęk w tym, że w takim domu
    > będzie potem pełno problemów - bo zaprawy muszą po prostu związać, wilgoć
    > odparować, mury osiąść, żeby spokojnie kłaść tynki, posadzki etc.

    Moj sasiad budowal (a wlasciwie firma mu) w ok 3 - 3,5 m-ca. Ale:

    1. Brak piwnic
    2. Lawy wylewane prosto do gruntu (grunt robi jako szalunek)
    3. Brak typowego stropu (ma tylko jakiestam legary drewniane)
    4. Zadnych tynkow - wszystko w zabudowie k/g
    5. Wylewki mixokretowe, czyli dosc suche.

    Aha! Nie ma jeszcze do dzisiaj tynkow zewnetrznych - elewacje skonczyl
    na polozeniu kleju na styro. Tak naprawde taka chaupka to tylko
    malutkie lawy i na nich postawione mury, potem wiezba i dach (tu -
    koperta). Gdyby pracowali 24/h to daliby rade w 2 m-ce :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2009-05-28 19:29:14
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 28 May 2009 12:08:21 -0700 (PDT), a...@g...com napisał(a):

> [...]
    > 4. Zadnych tynkow - wszystko w zabudowie k/g
    > 5. Wylewki mixokretowe, czyli dosc suche.

    No dobrze, ale mowa była o DOMU, a nie lokalu zastępczym ;?)

    T.