  • 21. Data: 2017-10-27 20:45:26
    Temat: Re: Rzeczoznawca z uprawnieniami do wentylacji potrzebny
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 27 października 2017 05:19:37 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > Myślałem, że mam dom gotowy do odbioru i brakuje mi tylko geodety do
    > inwentaryzacji. Okazało się, że mam podłogi do wymiany na pietrze, bo
    > wykonaca zamiast 39 przewodów wentylacyjnych przewidzianych projektem dał 22.

    Mam takie głupie pytanie, skąd wiadomo że 22 przewody jak wszystko pochowane?
    Czy da się może jakoś zaglądnąć do głównych skrzynek i policzyć te flexy?
    Na jakich robili? 50? Bo 75 chyba w podłogę nie wlezie?

    L.

  • 22. Data: 2017-10-27 21:28:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Bo ja wiem... Jak się rodzina zlezie na urodziny dzieciaka i masz w chałupie
    > np. 20-25 osób przez parę godzin, to przydałoby się mieć wentylację zdolną
    > jechać "na full" i przy okazji nie hałasującą. Jak dla mnie to jest bubel...

    I dla jednego dnia w roku, ma poświęcić tyle czasu?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2017-10-27 21:30:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ledwo wyciąga przewidzianych specyfikacją 320m3/h przy ustawieniu 400m3/h.

    No to dobry wyniki, małe straty.

    > jedynie go poinformowałem o kierunku moich działań, bo nie wyobrażam
    sobię, aby zrobił wszystko na zwykłe telefoniczne "czy może pan
    przyjechać i to zrobić"?

    Wykonawca był i regulował instalację, czy sam włączyłeś skoczyło Ci
    ciśnienie, knujesz a wykonawca jeszcze o niczym nie wiem?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2017-10-27 22:18:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 października 2017 20:43:48 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Bo ja wiem... Jak się rodzina zlezie na urodziny dzieciaka
    Raz na kilka lat zapewne. No chyba że ktos wybitnie imprezowy.
    Nie tak dawno tu pytałem ile razy w roku impry na kilkanaście\kilkadziesiąt osób się
    w domach grupowiczów odbywaja i wyszło ze średnio raz a kilka lat;)
    i masz w chałupie
    > np. 20-25 osób przez parę godzin, to przydałoby się mieć wentylację zdolną
    > jechać "na full" i przy okazji nie hałasującą.
    Jak 20-25 osób to hałas WM bez znaczenia. tym bardziej że i tak pewnie będzie
    ustawiona na 40m3/godz albo wyłaczona

    Znasz kogoś kto normalnie WM zgodnie z norma ma zrobioną i używa te przepływy na
    codzień po kilkaset m3/godz?
    W praktyce jest tak że jak ktoś już to WM zrobi to ze dwa dni zgodnie z norma używa,
    potem do 50m3/godz zmniejsza a za kilka miesięcy wyłącza ustrojstwo i włącza tylko
    jak znajomi wpadną żeby się pochwalić że ma.

    >Jak dla mnie to jest bubel...
    Człowiek zapłacił za cos a dostał coś innego to boli. Ale Budyń dobrze radzi-
    konkretne odszkodowanie wycisnąć a hałasem WM na maksymalnej wydjności się nie
    przejmować bo w życiu nikt z tego korzystał nie będzie
    Ale tak mnie nachodzi- gdzie był inwestor jak mu te kanały zalewali betonem czy
    sufitami zabudowywali i nie zauważył ze rur brakuje? Pewnie zlecił
    "robocizna+materiał" sam olał pilnowanie bo kierbudowi ufał i teraz ma jak ma.

  • 25. Data: 2017-10-27 22:52:14
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    > jechać "na full" i przy okazji nie hałasującą. Jak dla mnie to jest bubel...

    i dla tego jednego dnia w roku rozpierduchę całej budowy zrobić i budowac kolejne
    miesiące? Zwariowałes :)
    Trzeba sprawdzic czy to co jest mozna uzytkować na niskich parametrach - jesli sie da
    to zaakceptowac to trzeba tak pozostawic.

    Bo przy przebudowie schrzanią mu co innego :-)

    b.

  • 26. Data: 2017-10-27 23:12:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

> [...]
    > w chałupie np. 20-25 osób przez parę godzin, to przydałoby się mieć
    > wentylację zdolną jechać "na full" i przy okazji nie hałasującą.

    Może i bubel. Ale skoro można mieć go za darmo lub za dopłatą (przy
    zbilansowaniu odszkodowań), to czemu nie? Się zejdą, to się wtedy
    okna poroztwiera i będzie git. Nawet grzać nie trzeba. Miałem kiedyś
    mieszkanie o powierzchni 54 metrów, które za Gomułki opisano jako M5.
    Zdarzało się, że temu "em" nadawaliśmy dwucyfrową krotność eksploatcyjną.
    Nikt nie zmarzł, mimo tęgich mrozów, nikt się nie udusił. Przez całą noc.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2017-10-28 07:47:43
    Od: p...@g...com

> [...]
    znacznie nizsze niż mówi norma, pewnie 50m3/h wystarczy. Więc najrozsądniej jest
    wziąć jakies odszkodowanie od wykonawcy i zostawić jak jest.

    Właśnie siedzę przy kompie i mnie potwornie wkurwia szum wentylacji pracującej na
    50%. A jest głośniejszy od szumu wentylatorów stacjonarki z tyłu obudowy i na procku,
    a rozdzielacz jest 3x dalej. Jak ustawię na 100% to trzeba głośniej mówić. Do tego
    warunki określone w normach mówią o możliwości chwilowego zwiększenia przepływu w
    stosunku do normalnego zapotrzebowania co jest technicznie niemożliwe. Ty serio byś
    to zostawił?

  • 28. Data: 2017-10-28 07:50:27
    Od: p...@g...com

    W dniu piątek, 27 października 2017 20:45:27 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > Czy da się może jakoś zaglądnąć do głównych skrzynek i policzyć te flexy?
    > Na jakich robili? 50? Bo 75 chyba w podłogę nie wlezie?

    Rozdzielacze są na wieszchu.

    Przemysław Kotowski

  • 29. Data: 2017-10-28 08:05:08
    Od: p...@g...com

    W dniu piątek, 27 października 2017 21:30:38 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    >
    > Wykonawca był i regulował instalację, czy sam włączyłeś skoczyło Ci
    > ciśnienie, knujesz a wykonawca jeszcze o niczym nie wiem?

    Był włączał i wg niego mam używać. Jest połowa mniej przewodów wentylacyjnych iż
    określone projekcie wg ktorego miała być wykonywana. Jest mniej rozdzielaczy, nie ma
    tłumików i cholera wie co jeszcze. Sprawdzałem w normacj i ilość wymaganego powietrza
    jest zgodna z projektem niemal na "styk". Nie wyobrażam sobię, aby regulacja miała
    coś zmienić jeśli zamiast 4-ech przewodów fi50 idą 2, automatycznie powietrze musi
    przepływać dwa razy szybciej dla zapewnienia właściwej wentylacji, a co za tym idzie
    jest hałas. A norma akustyczna PN-87/B-02151/02 jest, trzyma się dobrze i powinna być
    zapewniona.

  • 30. Data: 2017-10-28 08:11:19
    Od: p...@g...com

    W dniu piątek, 27 października 2017 22:18:15 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    sufitami zabudowywali i nie zauważył ze rur brakuje? Pewnie zlecił
    "robocizna+materiał" sam olał pilnowanie bo kierbudowi ufał i teraz ma jak ma.

    Masz rację, nie dopilowałem, ale wykończenie domu 180m2 w 6 miesięcy, gdzie czasem
    pracują nawet 4 ekipy jednocześnie ma takie skutki. Tylko nie wiem dlaczego miałoby
    to zwolnić wykonawcę z obowiązku wywiązania się z warunków technicznych. Wg mojej
    opinii nierozsądnie zachował się wykonawca, mi się należy (choc nie lubię tego
    określenia) bo zapłaciłem za zgodność z dokumentacją czego udowodnienie przed sądem
    nie będzie problemem. On będzie musiał dokonać napraw tak, aby przywrócić mieszkanie
    do stanu sprzed napraw co będzie go dużo więcej kosztowało niż zaoszczędził w ten
    sposób przez kilka ostatnich lat na wielu budowach.