  • 31. Data: 2013-03-01 05:40:51
    Temat: Re: SPRAWDZAJCIE RÓŻNICÓWKI czy działają.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > prostakiem:)

    > Ja testów nie będę specjalnie dla ciebie przeprowadzał, bo nawet
    > czasu na to nie mam a są ludzie na całym świecie z branży
    > elektrycznej, którzy takie testy przeprowadzali, dlatego podałem ci
    > linka opisującego wyniki tych badań:)
    > A to że róznicówki są bardzo zawodne wiem nawet z własnego
    > doświadczenia, bo nie raz osobiście byłem świadkiem kiedy nie
    > zadziałała i akurat przez to niezadziałania narobiła sporego
    > spustoszenia w instalacji. Na przykład ktoś przy mnie zrobił zwarcie
    > takie że 100A bezpiecznik sfajczyło a róóżnicówka nawet nie

    a to różnicówki zabezpieczają przed zwarciem?

  • 32. Data: 2013-03-01 11:05:51
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał:

    > Powiedz to zarządcom budynków wynajmującym elektryków do okresowych
    > kontroli. Widziałeś takiego który czasy zadziałania zabezpieczeń bada?
    > Bo ja nie - przyjdzie taki, w jednym gniazdku impedancję pętli zwarcia
    > zbada i idzie w cholerę - ważne żeby od lokatora podpis dostać i kasę
    > zgarnąć...

    ZAwsze się bada czas zadziałania. Inaczej nie zrobisz kompletnej
    papierkologii i nikt ci nie zapłaci.

    pozdrawiam
    rafał

  • 33. Data: 2013-03-01 11:18:13
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik news napisał:

    > Ale czytaj cały tekst ze zrozumieniem a nie wyciągasz wnioski z jednego
    > zdania wyciągniętego z całęgo kontekstu.
    > Tak, wiem że ten tekst jest kulawy językowo i wynika to albo z gwary
    > elektrycznej, albo z nieprecyzyjnego tłumaczenia z języka angielskiego:)
    >
    > Zwróć uwagę na dwa zdania niżej: "Uwzględniając dużą zawodność
    > wyłączników różnicowoprądowych, zalecane jest stosowanie w obwodach z
    > wyłącznikami różnicowoprądowymi wyłączników nadprądowych"
    > Skąd ma niby wynikać ta wysoka zawodność jak nie ze zdań wcześniejszych?

    Jeśli to pisał jakiś profesor to chyba numerolgii. Co mają
    zabezpieczenia nadprądowe do różnicowoprądowych - poza szeroko rozumianą
    ochroną ? Przecież spokojnie mogę zrobić zwarcie, że zadziała nadprądowy
    a sprawna różnicówka nie zadziała i ani to jej wada, ani układu.

    pozdrawiam
    rafał

  • 34. Data: 2013-03-01 11:45:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

> [...]
    > to niezadziałania narobiła sporego spustoszenia w instalacji. Na przykład
    > ktoś przy mnie zrobił zwarcie takie że 100A bezpiecznik sfajczyło a

    I to Cie dziwi?
    Czym wg. Ciebie jest roznicowka, bo mam wrazenie, ze jednak cos Ci sie co
    najmniej pomylilo.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2013-03-01 17:04:53
    Od: <news>

    Użytkownik "rrr" napisał:
> [...]
    > różnicowoprądowych - poza szeroko rozumianą ochroną ? Przecież spokojnie
    > mogę zrobić zwarcie, że zadziała nadprądowy a sprawna różnicówka nie

    Nie numerolog a elektryk i pewnie nie pisał a tłumaczył z angielskiego:)
    Zabezpieczenia nadprądowe do różnicowoprądowych mają to ze to są
    zabezpieczenia instalacji elektrycznej.
    Możesz też spokojnie zrobić zwarcie ze różnicówka zadziała a jeśli akurat
    nie zadziała to co wtedy? zabezpieczenie nadprądowe:)

  • 36. Data: 2013-03-01 17:06:32
    Od: <news>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał:
    > a to różnicówki zabezpieczają przed zwarciem?

    Przed zwarciem do ziemi jak najbardziej:)

  • 37. Data: 2013-03-01 17:13:49
    Od: <news>

    Użytkownik "Budyń" napisał:
    > Tak sie składa ze jestem inżynierem elektrykiem z wszyskimi
    > uprawnieniami i wiem jak zbudowana jest różnicówka i jak sie
    > ma do impedancji pętli zwarcie.

    Z przyzwoitości trzeba było się do tego nie przyznawać:)
    Czyli tak wygląda typowy wykształcony fachowiec z uprawnieniami, elektryk,
    budowlaniec, projektant, architekt, co tu się potem dziwić że się hale walą,
    drogi rozpadają, kable elektryczne ludzi zabijają:(

    Teraz twierdzisz że wiesz jak się ma impedancja do pętli zwarcia, ale
    wcześniej nie wiedziałeś że takie coś istnieje i twierdziłeś ze ma to taki
    związek z instalacją jak kolor:)

    > w przypadku jak opisujesz różnicówka moze sie stopić, zapalic
    > żywym ogniem, czy co tam chcesz a nie sie wyłączy i jest to
    > prawidłowe jej działanie. Wiec to co zaobserwowałas to normalna
    > rzecz.

    Chcesz powiedzieć że zwarcie do ziemi powoduje normalnie zapłon, czy
    zapiekanie różnicówki?
    Niby od czego miała by się ona zapalić, oraz dlaczego miała by normalnie nie
    zadziałać?

  • 38. Data: 2013-03-01 21:31:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Chcesz powiedzieć że zwarcie do ziemi powoduje normalnie zapłon, czy
    > zapiekanie różnicówki?
    > Niby od czego miała by się ona zapalić, oraz dlaczego miała by normalnie
    > nie zadziałać?

    Jestes zwykly ignorant odkrecajacy kota ogonem.
    Budyn pisze Ci wyraznie, ze roznicowka w opisywanym przez Ciebie przypadku
    moze sie spalic, bo od zwarcia to sa bezpieczniki. Teraz wcinasz cos o
    zwarciu do ziemi... Szkoda gadac.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2013-03-03 23:18:22
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

> [...]

    > Teraz twierdzisz że wiesz jak się ma impedancja do pętli zwarcia, ale
    > wcześniej nie wiedziałeś że takie coś istnieje i twierdziłeś ze ma to taki

    Była mowa o zmianie impedancji instalacji po zainstralowaniu różnicówki. I
    faktycznie w tym przypadku ma to taki wpływ na zmianę jak kolor owej
    różnicówki...

  • 40. Data: 2013-03-03 23:26:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.03.2013 23:18, Przemek Lipski pisze:

    > Była mowa o zmianie impedancji instalacji po zainstralowaniu różnicówki.
    > I faktycznie w tym przypadku ma to taki wpływ na zmianę jak kolor owej
    > różnicówki...

    Czerwone są najszybsze, czyż nie? ;->