  • 11. Data: 2011-06-30 07:50:12
    Temat: Re: Satel Micra a większa ilość czujek ...
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > zgadza się, działać będzie co też napisałem, też coś takiego miałem u
    > siebie - problem robi się gdy czujka będzie uszkodzona, a nie można tego
    > wykluczyć nawet przy fabrycznie nowej czujce niestety - lub gdy gdzieś
    > przewód będzie załamany itp - u siebie w domu nie robi to problemu,
    > wystarczy poświęcić trochę czasu, tyle że za te kilkaset zł nie robiłbym
    > sobie problemu - ale może starzeję się i już mi się po prostu nie chce...
    > ;)

    tu się zgodzę, dlatego tez wolalem doplacic do integry64,
    ale jak komus nie zalezy na tym to i takie rozwiazanie zda egzamin

    pozdrawiam
    AT

  • 12. Data: 2011-06-30 08:25:59
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Jacek B." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Można połączyć czujki na dwóch parach. Jedna para typu NC będzie linią
    > (np. linia PARTER) a druga para TMP to sabotaż. Przynajmniej idzie
    > rozróżnić czy to naruszenie czy sabotaż.

    tyle że dużo bardziej przydałoby się rozróżnienie na sabotaż linii w sensie
    uszkodzonego/załamanego itp przewodu oraz naruszenie (czyli rezystory EOL),
    w budowanym dla siebie małym systemie IMO nie istotne jest dla niego czy
    czujka została sabotowana czy naruszona.
    Przy małej ilości wejść najlepiej rozdzielić jak najbardziej czujki a nie
    zużywać miejsce na styk sabotażowy.

    Lukasz

  • 13. Data: 2011-06-30 09:00:49
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    W sumie możesz wszystkie czujki podłączyć nawet pod jedno wejście wybierając
    konfigurację NC i łącząc je szeregowo a pod drugie wejście podpinając obwód
    antysabotażowy.
    Wiesz takie centralki to są dobre do zabezpieczenia 2 pomieszczeniowego
    sklepu. Do zabezpieczenia przeciętnego domu to wg mnie minimum funkcjonalne
    daje CA-10 gdzie masz standardowo 8 wejść na płycie +2 w manipulatorze a w
    razie potrzeby możesz dokupić ekspander wejść zwiększający liczbę wejść do
    16.
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2011-07-01 07:25:47
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > coś będzie robić problem to akurat będziesz miał zajęcie na długie zimowe
    > wieczory ;) IMO poza brakiem rozróżnienia na alarm i sabotaż, brakiem
    > jakiejkolwiek kontroli nad działaniem systemu, brakiem rejestru zdarzeń,
    > możliwości sprawdzenia która czujka powoduje problemy i czy to się styk
    > poluzował czy czujka świruje to nie ma to żadnych wad ;)

    Skąd ta złośliwość ?

    Są 4 wejścia + 1 które z opisu wynika że też może robić za wejście ,
    czyli w sumie 5 wejść.
    Czujek jest 6 , kontaktronów jest 8 ...

    Budowa kontaktronu nie jest zbyt skomplikowana i wątpie aby jakiś
    wprowadzał jakieś zakłócenia , bo jego działanie opiera się na
    otwarciu-zamknięciu obwodu i nic więcej ...

    Myślałem aby trzy czujki podłączyć pod jedno wejście , trzy następne
    czujki pod drugie , a następne wejścia (2) wykorzystać na kontaktrony.
    Tak aby zrobić połączenia jakby "strefami" aby w razie awarii dość
    łatwo było znaleźć winowajcę ...

    System ma być prosty.
    Nie przewiduję jego rozbudowy , no może o jedną rzecz - o przekaźnik
    który będzie zamykał wodę po wyjściu z domu i po aktywowaniu
    alarmu ....

  • 15. Data: 2011-07-01 07:32:48
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Dobrze rozmieszczone czujki ruchu zdecydowanie wystarczą...

    Okablowanie dawno już położone zostało. Jak dom był budowany to wtedy
    instalacje położyłem. Kontaktrony nie są we wszystkich oknach. Powiem
    nawet tak że kontaktronów jest bardzo mało , są w miejscach gdzie
    powinny być nie było "luk" w zabezpieczeniach ..

  • 16. Data: 2011-07-01 07:38:03
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > tu si zgodz , dlatego tez wolalem doplacic do integry64,
    > ale jak komus nie zalezy na tym to i takie rozwiazanie zda egzamin

    Integra nie ma tego na czym mi zależy:

    1. telefon przemysłowy GSM (mozliwość monitoringu , aktywacji/
    deaktywacji i itd)
    2. Włączanie/wyłączanie alarmu z pilota

    Zapewne da się dokupić do integry to wszystko ale to następne koszty i
    dalsze komplikowanie instalacji , a niestety czym bardziej rozbudowana
    instalacja tym większa szansa na późniejsze problemy ..

  • 17. Data: 2011-07-01 08:02:15
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > razie potrzeby możesz dokupić ekspander wejść zwiększający liczbę wejść do

    Wszystko ok ...

    Na początku miał być CA-10 lub Versa 10 lub Versa 15 ...

    Nie ukrywam jednak że gdy zobaczyłem Satel Micra to bardzo spodobał mi
    się ten alarm.
    Jest mały , ma telefon GSM (chce mieć możliwość deaktywowania/
    aktywowania alarmu przez telefon) , ma możliwość aktywowania/
    deaktywowania alarmu pilotem ...

    To dla mnie spore zalety , bo klawiatury musiałbym mieć dwie (kable są
    wyciągnięte) , ale to dodatkowe koszty i pewne niedogodności ...

    Na noc chce aktywować alarm w pewnej części domu i za każdym razem
    musiałbym schodzić na dół i aktywować tą możliwość a pilotem zrobię to
    szybciej :)

    Oczywiście zapewne ideałem by było kupić Versę 15 + 2 klawiatury +
    moduł GSM Satel T2 ale no właśnie ...
    Ile to będzie kosztowało ?

    Naprawdę wydawanie 1000zł (czy więcej) za coś czego możliwości nie
    wykorzystam a jedynie skomplikuje instalację nie ma chyba sensu , tym
    bardziej że są ważniejsze wydatki niż alarm ...

    Budowanie super fortecy nie ma sensu , bo to olbrzymie koszty a w domu
    nie mam nic wartościowego czym zainteresował by się profesjonalny
    złodziej , a menel czy inny gówniarz jak zobaczy że jest alarm to
    głęboko się zastanowi czy warto robić włam , bo jak włączy się alarm
    to będzie miał mało czasu aby coś ukraść , a sąsiedzi są dookoła i oni
    pełnią największą ochronę ;)

  • 18. Data: 2011-07-01 09:01:26
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]

    Tak, integra to wszystko ma ale jak napisałeś, trzeba niestety dokupić
    np ja dokupiłem ETHM-1 i na telefonie z androidem masz dostęp jak do
    zwykłego Manipulatora LCD
    dziala bardzo dobrze, pełna kontrola nad wszystkim jest.

    z pilota też mozna załączac, akurat tego nie potrzebowałęm, ale jest moduł.
    Fakt, ze robią się poźniej z tego niezłe koszta, ale niestety coś za coś

  • 19. Data: 2011-07-01 12:56:48
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > coś będzie robić problem to akurat będziesz miał zajęcie na długie zimowe
    > wieczory ;)
    Skąd ta złośliwość ?

    nie zrozum mnie źle, też lubię dłubać w elektronice, ale po jakimś czasie
    takie dłubanie się nudzi ;)

[...]

    zgadza się, możesz mieć jedynie niedomknięte okno - i wtedy bieganie i
    szukanie które, lub słaby styk - a wtedy to już więcej zabawy i bez podziału
    linii poświęcić można dużo czasu

[...]

    zastanów się nad centralami DSC - PC1616 (podaję zgłowy, dla 14 linii być
    może 1832) do tego klawiatura LED i masz przynajmniej rozdzielone wszystkie
    linie, tyle że kabelek do programowania kosztuje kilkadziesiąt zł no i
    dokupić musisz moduł gsm - ok 350zł

    Lukasz

  • 20. Data: 2011-07-01 17:37:51
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    y.googlegroups.com...
> [...]

    To dla mnie spore zalety , bo klawiatury musiałbym mieć dwie (kable są
    wyciągnięte) , ale to dodatkowe koszty i pewne niedogodności ...

    Wszystkie te funkcje uzyskasz np w CA 10 z tym że nie jestem pewiem co do
    aktywowania konkretnej strefy za pomocą pilota - cały system na pewno tak.
    Oczywiście poprzez dokupienie odpowiednich podzespołów - radilolinii
    sterującej, modułu GSM itp. Przyznaję że dokupując różne moduły koszty
    rosną, ale rośnie też funkcjonalność, ale w tej branży tak włąśnie jest.
    Podstawową funkcjonalność "pudełkową" można mieć za stosunkowo niewielkie
    pieniądze ale bez możliwości rozbudowy a systemy szerzej konfigurowalne
    niestety kosztują
    Sprawdź dokładnie czy za pomocą wbudowanego modułu GSM możesz sterować
    systemem. Nie czytałem specyfikacji tej centrali - zazwyczaj ten moduł służy
    do powiadamiania o wystąpieniu alarmu.

    Co do reszty założeń zgodzę się z grubsza - profecjonalista obejdzie alarm
    gdy będzie chciał, gówniarzy powinien odstraszać