  • 11. Data: 2009-07-20 17:47:21
    Temat: Re: Schody wejsciowe trojkatne.
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    news:h41a32$hgt$1@news.interia.pl...

    > No to wiem, szukam jakiegos kompromisu narazie. Moze jakas mysl sie z tego
    > urodzi. :-)

    Jak szukasz kompromisu to wywieź kobitę na wczasy na czas budowania tych
    schodów, niech jej głupoty po głowie nie chodzą i rób standardowo
    prostokątne, ewentualnie w delikatny trapez tak jak Ci tu podpowiadają ;)
    Co do prostokątnych schodów, że wydają się za duże - w czasie budowy
    wszystko wydaje się zbyt duże. Jak przyjdą wykończenia to wizualnie będzie
    się to wydawać o wiele mniejsze, a duże i proste schody mają swoje zalety.
    Przyjdzie Ci coś wnosić do domu, nie mówię już o meblach, ale choćby jakieś
    walizki, bagaże czy wózek z dzieciakiem, albo (odpukać) jakiś wózek
    inwalidzki to duży i prosty spocznik ma swoje zalety. Warto jest też
    pomyśleć z boku o pochylni, po której będzie można wjechać wózkiem, bo
    obecne wózki dla dzieci potrafią swoje ważyć.
    Dobrze jak na tym spoczniku możesz wygodnie stać otwierając drzwi i zmieści
    się na nim jeszcze wózek czy kilka walizek. Przy schodach trójkątnych
    będziesz tego miejsca miał niewiele. Zona będzie zauroczona takimi
    trójkątnymi schodzami bardzo krótko, bo górę weźmie wygoda nad
    ekstrawagancją. Dom ma być wygodny i ergonomiczny, a nie na wystawę dla
    sąsiadów :)
    Na koniec jeszcze jedna rada. Jak chcesz małżonce zaimponować to pomyśl o
    ogrzewaniu schodów przy pomocy mat elektrycznych. Zimą największą zmorą są
    oblodzone schody i podjazdy. Potrafią się robić grube skorupy, które trudno
    jest rozłupać, a w trakcie łupania uszkadzają się płytki.

  • 12. Data: 2009-07-20 21:40:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >A co będzie podtrzymywać (jeżeli coś będzie) daszek nad schodami?
    >Bo słupek centralny na schodach to upierdliwość przy np. wnoszeniu
    >mebli...

    Na wysokosci 5m z kawalkiem od gruntu jest kalenica dachu wystajacego poza
    zarys scian na ponad metr. To jest strona wschodnia wiec ulewne, zacinajace
    deszcze zdarzaja sie rzadko. Dach jednak wysoko i nie uniknie sie deszczu i
    sniegu na schodach. Slupkow zadnych nie ma, walczylem z tym na etapie
    projektu, to tylko upierdliwosc jak piszesz przy odsniezaniu, zmywaniu i
    czym tam jeszcze, do tego nie za darmo. Wystajaca murlata tego dachu
    podparta jest taka ukosna belka drewniana zakotwiona w scianie. Schody wiec
    nie sa ograniczone zadnym ksztaltem. Nadal mysle, na razie wstawilem do
    kotlowni futryne stalowa zakupiona za 57 polskich zlotych.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-07-20 21:43:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > schodów, niech jej głupoty po głowie nie chodzą i rób standardowo
    > prostokątne, ewentualnie w delikatny trapez tak jak Ci tu podpowiadają ;)

    Oj wiem, wiem ze macie racje. Boje sie wlasnie tej ekstrawagancji i mozliwej
    niefunkcjonalnosci, dla tego tu pytam.

    Pozdro.. TK