  • 11. Data: 2010-08-10 07:50:13
    Temat: Re: Ścieki na działce pracowniczej
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-08-10 09:38, Aleksander pisze:
    > Dużo ? Hmm... skoro taki cżłowiek z miasta jesteś ;) ...
    > ... to używaj tam zmywarki
    A to nie będzie przesada? ;-)

    > - 10-15 litrów dziennie ze
    > zmywania na pewno nie sprawi, że kompost Ci "popłynie".
    No dobra - a teraz poważnie. Jak to zrealizować? Kompost jest w formie
    pryzmy w rogu działki, odpływ ze zlewu na względnie standardowej
    wysokości, czyli jakieś 50cm. Zachowując wszelkie zalecane spadki jakoś
    słabo widzę odprowadzenie tej wody na kompost (przy założeniu, że ma ona
    z góry oblewać umieszczane tam odpadki, żeby przyspieszać proces
    rozkładu), pomijam już potykanie się o rury na działce. Trzeba by użyć
    pompy (a to już druga, licząc pierwszą do podlewania).

    Maciek

  • 12. Data: 2010-08-10 07:54:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciek pisze:

> [...]
    > rozkładu), pomijam już potykanie się o rury na działce. Trzeba by użyć
    > pompy (a to już druga, licząc pierwszą do podlewania).

    Wiadro może?

  • 13. Data: 2010-08-10 12:39:43
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 10 Sie, 09:42, Rafał <r...@o...pl> wrote:

    > A da się tam wjechać szambiarką? Szczelne szambo będzie chyba
    > najbardziej cywilizowanym rozwiązaniem w takiej sytuacji. Jako że to
    > domek letniskowy to i szambo duże być nie musi.
    > Dodatkowo można pokombinować z jakąś studnią chłonną dla wody mniej
    > zanieczyszczonej np. prysznic. Zmniejszy to częstotliwość wywożenia szamba.

    Proponuje zrobic sobie szczelne szambo z dwóch (lub trzech) pojemników
    1000 litrowych (są tanie)
    Najlepiej je połaczyc rurą przelewową. W ten sposób otrzymasz dwie
    komory. W pierwszej będa się gromadzić grubsze osady i tam będa tez
    pracowac bakterie które dosypieesz a w drugim a tym bardziej trzecim
    zbiorniku będziesz miał wodę którą można podlać kwiatki albo zrobic
    prowizoryczny rozsącz.
    W najlepszym przypadku bedzie to bezobsługowe, a w najgoszym bedziesz
    musiał to opróżnić szambiarką raz na rok.
    Rura przelewowa najlepiej w kształcie odwróconego Y (gówna gałąż dla
    odpowietrzenia i wentylacji). Srednica 100mm spokojnie starczy.
    Najgorsze do zrobienia może byc jedynie szczelne wprowadzenie rur i
    przelewu w ścianki zbiornika.

    Pzdr
    QbaB

  • 14. Data: 2010-08-10 21:01:01
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-08-10 09:42, Rafał pisze:
    > A da się tam wjechać szambiarką?
    Da się, może nie na samą działkę, ale w bezpośrednie jej sąsiedztwo.

> [...]
    > Dodatkowo można pokombinować z jakąś studnią chłonną dla wody mniej
    > zanieczyszczonej np. prysznic. Zmniejszy to częstotliwość wywożenia szamba.
    "Studnia chłonna", czyli jak rozumiem takie szambo, tylko nieszczelne,
    żeby woda sobie szła w glebę?

    Maciek

  • 15. Data: 2010-08-10 21:05:07
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-08-10 14:39, QbaB pisze:
    > W najlepszym przypadku bedzie to bezobsługowe, a w najgoszym bedziesz
    > musiał to opróżnić szambiarką raz na rok.
    Dzięki - rozwiązanie z szambem chyba najbardziej mi się podoba.

    > Rura przelewowa najlepiej w kształcie odwróconego Y (gówna gałąż dla
    > odpowietrzenia i wentylacji). Srednica 100mm spokojnie starczy.
    Odpowietrzenie/wentylację to trzeba zapewne jakąś rurą gdzieś wyżej
    wyprowadzić, żeby okoliczni sąsiedzi za nadmiar zapachów nie
    zlinczowali, czy może ładowanie odpowiednich bakterii problem rozwiązuje?

    Maciek

  • 16. Data: 2010-08-10 21:05:54
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-08-10 09:54, Andrzej Lawa pisze:
    > Wiadro może?
    Eeee - no to wróciliśmy do punktu wyjścia: wiadro, saperka ... ;-)

    Maciek

  • 17. Data: 2010-08-10 23:42:03
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > "Studnia chłonna", czyli jak rozumiem takie szambo, tylko nieszczelne,
    > żeby woda sobie szła w glebę?

    no z tym to uważaj, bo warzywka ludzie w sąsiedztwie hodują...
    za kilka stów kupujesz zbiornik 3m3 specjalnie do tego przeznaczony i
    powinno na wakacje wystarczyć :-)
    ewentualnie kombinuj ze zbiornikami po oleju opałowym około 1m3,
    będzie taniej, wtedy jedynie prysznic czy wannę wyprowadziłbym
    oddzielną rurką bezpośrednio do ziemi, chyba że tonę żelów, płynów,
    tudzież innych wypasów do kąpieli używasz :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 18. Data: 2010-08-11 06:52:27
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-08-11 01:42, s_13 pisze:
    > no z tym to uważaj, bo warzywka ludzie w sąsiedztwie hodują...
    > za kilka stów kupujesz zbiornik 3m3 specjalnie do tego przeznaczony i
    > powinno na wakacje wystarczyć :-)
    Akurat tym się nie przejmuję, bo mam świadomość, że niektórzy ludzie już
    tam mają szamba, a jeszcze nikt nigdy nic z nich nie wybierał.
    Oczywiście można założyć, że to zbawcze działanie odpowiednich bakterii.
    Można? ;-)

> [...]
    > oddzielną rurką bezpośrednio do ziemi, chyba że tonę żelów, płynów,
    > tudzież innych wypasów do kąpieli używasz :-)
    Robiłbym dwa zbiorniki - jeden szczelny (toaleta), jeden nieszczelny
    (prysznic, zlew itp). Płyny można ograniczać, zresztą są chyba jakieś
    "ekologiczne" :-)
    Maciek

  • 19. Data: 2010-08-11 17:00:27
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Maciek pisze:
> [...]
    > Jakie są możliwości cywilizowanego rozwiązania problemu ścieków na tak
    > małej działce, przy założeniu że 4 osoby (2+2) będą tam spędzać weekendy

    Mam ten sam problem do rozwiązania w domku letniskowym.
    Odprowadzenie wody z mycia i kuchni leci bezpośrednio w krzaki na
    warstwę grubego żwiru systemem rur - ZERO detergentów, wszystko
    biodegradowalne!
    Ubikacja podprowadzona jest do szczelnego zbiornika plastykowego about
    600 litrów z przelewowym odprowadzeniem do zbiornika 300 litrów. Z tego
    drugiego zbiornika idzie wyprowadzenie systemem długich rurek, też w
    krzaki na żwirku.
    Co jakiś czas opróżniam pierwszy zbiornik i gówno leci do płytkiego wykopu.