    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Siłownik do zaworu w instalacji podłogowej
    Date: Sat, 10 Dec 2011 14:03:46 +0100

    Witam.

    Mam instalację podłogową z pompą mieszającą i zaworami per każdy obwód
    na wspólnej listwie.

    Na razie sa wszystkie otwarte na maksimum ponieważ zalezy mi tylko na
    grzaniu, nikt tam nie mieszka. Zapewne tak zostanie do wiosny. Jednak
    wiosą męczy mnie zrobienie sterowania i potestowaniu .

    Nie chce gotowca, tylko chciałbym to ladnie wpiąć w jakimś bardziej
    zaawansowany system sterowania w całym domu (zrobiony recznie). Kwestie
    techniczne zostawmy na boku bo nie są istotne.

    Interesuje mnie sam sterownik zaworu, siłownik. Wkręcany na zawór i
    sterujący bolcem.

    Oglądam i widzę, że te siłowniki są binarne, tzn albo w pełni otwarte,
    albo w pełni zamknięte. Czy mozna kupić zawór liniowo sterujący bolcem?
    Co prawna bezwładność ogrzewania jest tak ogromna, że mogę stosować
    mudulacje PWM (właczać i wyłaczać co kilka minut sterując szerokością
    przerw) ale powoduje to dodatkowe zaleznościu (odbieram z listwy cieplo
    impulsami) dla innych obwodów.

    Czy sa zawory liniowo zależne od podanego napięcia (lub innego sygnału)?